×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
برپایی جلسه کارگروه بانکداری آینده و تحول دیجیتال بانک ملت با حضور معاون وزیر اقتصاد

تجارت گردان | برپایی جلسه کارگروه بانکداری آینده و تحول دیجیتال بانک ملت با حضور معاون وزیر اقتصاد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در این جلسه گزارشی مفصل از پیشرفت تدوین نقشه راه تحول دیجیتال بانک ملت از سوی هادی سپانلو مدیر امور طرح و برنامه این بانک ارائه شد.
معاون وزیر اقتصاد:
بانک ملت در بحث بانکداری دیجیتال، کاملا متواضعانه رفتار می کند
دکتر عباس معمارنژاد معاون امور بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسه که دکتر عباس مرادپور مدیرکل دفتر امور بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد، اعضای کارگروه بانکداری دیجیتال، اعضای هیات مدیره، معاونان مدیرعامل و چندتن از مدیران ارشد بانک ملت نیز حضور داشتند، از مدیران این بانک به دلیل پیگیری بحث عملیاتی کردن بانکداری دیجیتال قدردانی و اظهار امیدواری کرد که نقشه راه تحول دیجیتال بانک ملت تا پایان سال نهایی شود.
وی با بیان این نکته که فعالیت های آینده بانک ملت باید مبتنی بر نقشه راه تحول دیجیتال طراحی و اجرایی شود، گزارش ارائه شده در این باره را کامل و جامع خواند و تاکید کرد: در این گزارش تقریبا تمام اجزای نقشه راه از فرهنگ سازی و آموزش تا زیرساخت ها، امنیت، تجربه مشتری و کاربردها موردتوجه قرار گرفته است.
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به طراحی ۲۳ کلان پروژه و ۱۲۷ زیرپروژه در این نقشه، مدیریت این تعداد پروژه را بسیار دشوار خواند و از مسوولان بانک ملت درخواست کرد که در هماهنگ کردن و مدیریت این پروژه ها تمام تلاش خود را به کار بگیرند.
وی در عین حال، توجه به همه زوایای کار را در این نقشه، اقدامی در خور تحسین خواند و پیشنهاد کرد که اثرات مالی پیاده سازی این نقشه راه نیز پیش بینی و مشخص شود که بانک ملت به ازای اجرایی کردن این نقشه، چه دستاوردهایی از لحاظ مالی از نظر افزایش درآمد و کاهش هزینه خواهد داشت زیرا بانک به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید منفعت مالی خود را نیز در طرح ها مورد توجه قرار دهد.
معاون وزیر اقتصاد، با بیان این نکته که هرکه پخته تر باشد و کار بیشتری انجام دهد متواضع تر برخورد می کند، تصریح کرد: برخی از بانک ها هنوز در بحث بانکداری متمرکز(Core Banking)باقی مانده اند و صحبت از بانکداری دیجیتال می کنند اما بانک ملت با وجود گذر از بحث بانکداری متمرکز، کاملا متواضعانه رفتار می کند و این یک ارزش برای بانک محسوب می شود.
وی در عین حال، در حوزه منابع انسانی و فرهنگ سازی بانکداری دیجیتال نیز علاوه بر مدیران و کارکنان، مشتریان را نیز نیازمند آموزش خواند و از مسوولان بانک ملت خواست تا در این زمینه نیز تدابیر لازم را بیندیشند.
مدیرعامل بانک ملت:
نقشه راه تحول دیجیتال بانک ملت تا پایان سال نهایی می شود
دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت نیز در سخنانی با اشاره به این نکته که این جلسه دومین جلسه بانکداری آینده و تحول دیجیتال در این بانک است، اظهار داشت: کسب و کارهای دیجیتال از بخش های پویا و در حال توسعه در اقتصاد بزرگ دنیا هستند و رشد بخش اقتصاد دیجیتال سه برابر رشد کل اقتصاد کشورها است.
وی توسعه دیجیتال را نیازمند سه مولفه شامل سیاست های دولت و الزامات وزارت اقتصاد، زیرساخت های فیزیکی، دانش دیجیتال و توسعه بسترهای دیجیتال از محیط های داخلی به محیط های بین المللی خواند و یادآور شد: خوشبختانه با برگزاری جلسات مکرر و پیگیری های وزارت اقتصاد، بحث بانکداری دیجیتال سرعت گرفته است.
مدیرعامل بانک ملت با اشاره به این نکته که بانک ملت ظرفیت های کم نظیری در زمینه فناوری اطلاعات دارد و از این نظر در کشور دارای رتبه نخست است، اضافه کرد: دانش دیجیتال هم نیازمند توانمندسازی کاربران است که بانک ملت در این زمینه گام های بلندی برداشته است.
وی با تاکید بر این نکته که بانک ملت از سال ۹۶ اقدامات خود را در حوزه بانکداری دیجیتال شروع کرده است، تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۷ سند تحول افق ۱۴۰۰ این بانک در ۹ محور تدوین شده که یکی از آنها بانکداری دیجیتال است ضمن این که از ابتدای سال جاری منشور ۹۸ طراحی شده که باز هم یکی از محورهای آن بانکداری دیجیتال قرار داده شده است.
دکتر بیگدلی، راه اندازیCore۲، بانکداری اجتماعی و بانکداری باز را سه اقدام در حال انجام از سوی بانک ملت در این راستا خواند و افزود: در طول سال های ۹۷ و ۹۸ جلسات کارگروه بانکداری دیجیتال به ریاست عضو هیات مدیره و با حضور متخصصان داخل و خارج بانک برپا شده و مدیران ارشد و میانی و کارشناسان نیز آموزش های لازم را در این زمینه دیده اند.
به گفته وی، نقشه راه تحول دیجیتال بانک ملت نیز در حال استخراج است که تا پایان سال نهایی شده و به هیات مدیره برای تصویب نهایی ارائه خواهد شد.
در این جلسه اعضای کارگروه بانکداری دیجیتال نیز با قدردانی از گزارش ارائه شده در زمینه پیشرفت بانک ملت در این حوزه، اظهار امیدواری کردند که این مباحث هرچه زودتر به مرحله عملیاتی برسد تا این بانک در بحث بانکداری دیجیتال نیز با پیشرفت های قابل توجهی رو به رو شود.
به گفته آنان، بانک ملت همیشه در مسیر تحول، برنامه داشته است و هم اکنون نیز اقدامات نظام یافته ای را در حوزه بانکداری دیجیتال شروع کرده است و برنامه هایی را نیز در دستور کار دارد.
اعضای کارگروه بانکداری دیجیتال تاکید کردند که بانک ملت در مدل های جدید کسب و کار همیشه از بانک های پیشرو کشور بوده که این امر ناشی از تغییر دیدگاه در این بانک است.
آنان به مدیرعامل بانک ملت بابت داشتن نیروهای کلیدی که سعی می کنند برنامه محور حرکت کنند و تاکنون نیز دستاوردهای خوبی داشته اند، تبریک گفتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.