×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برگزاری اولین تور بلوغ ICT گروه مپنا در شرکت پرتو

مدل ارزیابی بلوغ فناوری اطلاعات گروه مپنا مشتمل بر شاخص‌هایی در ۹ لایه شامل کسب و کار، ذینفعان، فرایند،‌ برنامه کاربردی، داده، زیرساخت پردازشی، زیرساخت ارتباطی، سرویس‌های پشتیبان و امنیت فیزیکی است که بر اساس گزارش سطح IT در مجموع پنج شرکت در رده بالغ، شش شرکت در رده قابل قبول و ۱۳ شرکت در رده نیازمند توجه، قرار گرفته‌اند.

در این تور، شرکت‌های برتر و سرآمد گروه در چهار لایه – برنامه های کاربردی، لایه امنیت فیزیکی، لایه داده و لایه زیرساخت ارتباطی– طی چهار پنل مجزا به ارائه تجربیات و اقدامات صورت گرفته پرداختند که شرکت پرتو در لایه داده به عنوان تنها شرکت برتر گروه مپنا و در لایه برنامه کاربردی به همراه شرکت بویلر به عنوان شرکت‌های سرآمد گروه در لایه فیزیکی شرکت‌های گروه مپنا و بویلر در جایگاه سرآمد و برتر در لایه ارتباطی شرکت توسعه یک به عنوان جایگاه برتر، دانش و تجربیات خود را ارائه کردند.

در ابتدای مراسم، مهندس امینی معاون کیفیت و سیستم‌های شرکت پرتو ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین، در خصوص تاریخچه ICT در گروه مپنا و شرکت پرتو، مطالبی ارائه کرد. همچنین وی خاطر نشان کرد این حوزه نیازمند هم‌افزایی و رشد هرچه بیشتر شرکت‌های گروه مپنا است و شرکت‌ها باید توانمندی‌های خود را با یکدیگر به اشترک گذاشته تا همگی بتوانند در مسیر بلوغ و تعالی بدرخشند. ایشان با اشاره به وجود همکاران توانمند در شرکت‌های گروه، تجربه بکارگیری و پیاده سازی سرویس‌های پیشرفته این حوزه در گروه مپنا و همچنین برند معتبر گروه مپنا از یک سو و نیاز کشور و تاثیر فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی بر کسب و کارها از سوی دیگر، افزودن کسب و کار با محوریت فناوی اطلاعات و ارتباطات را به کسب کارهای گروه مپنا، قابل بررسی دانسته و در پایان از تمامی دست اندرکاران برگزاری تور بلوغ ICT تشکر کرد.

در ادامه جناب هومن شیراز، معاون سیستم‌ها و اطلاعات گروه مپنا در خصوص نتایج تلاش همکاران که پس از شش سال با عنوان “اولین تور بلوغ ICT گروه مپنا” متبلور شده توضیحاتی ارایه و از تفکر جاری کار تیمی در شرکت‌های گروه مپنا قدردانی کرد.

او همچنین فناوری اطلاعات و جایگاه این علم در سطح بین الملل، گسترش و ابعاد صنعت ICT را حیاتی و مهم بر شمرد و ضمن ابراز امیدواری در خصوص اهمیت بیشتر و ارتقای جایگاه فناوری اطلاعات در گروه مپنا بر تداوم برگزاری تورها و همایش‌های این حوزه تاکید کرد و در همین راستا خواستار فعالیت هر چه بیشتر همکاران در تالار گفتمان و اشتراک گذاری مطالب و دانش‌های فنی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.