×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برگزاری جلسات کمیسیون‌های خاص پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران

به گزارش ایرنا از «ایثار»، دکتر حمیدرضا حبیب‌اللهی در این باره گفت: جلسات کمیسیون‌های خاص پزشکی مربوط به مواردی است که آرای صادره از سوی کمیسیون در خصوص متقاضیان دریافت و یا افزایش درصد جانبازی مورد پذیرش فرد نبوده و پس از چندین نوبت درخواست تجدید نظر و برگزاری جلسات مجدد همچنان مورد اعتراض و شکایت فرد متقاضی قرار دارد.

وی افزود: در چنین مواردی جلسه کمیسیون به‌صورت ویژه و خاص با حضور پزشکان متخصص، دبیر کمیسیون پزشکی، نماینده حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده بازرسی بنیاد و نماینده سازمان پزشکی قانونی برای بررسی پرونده‌ فرد متقاضی تشکیل می‌شود.

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در این جلسه شخص متقاضی و وکلای او نیز حضور دارند تا تمام نکات مورد اعتراض به‌صورت جزءبه‌جزء تحت بررسی قرار گیرد و رأی نهایی بر اساس جمیع موارد صادر شود.

حبیب‌اللهی با بیان اینکه درصد جانبازی حق‌الناسی است که بدون هیچ کم و کاستی رعایت می‌شود، افزود: رسیدگی به این مسئله علاوه بر وظیفه قانونی یک مسئله شرعی است و بدون شک تحت هیچ شرایطی در آن کوتاهی صورت نمی‌گیرد. جلسات کمیسیون خاص نیز به همین دلیل به‌صورت مستمر در طول هفته برگزار می‌شود تا علی‌رغم زمان‌بر بودن این فرایند، رضایت خاطر جانبازان معزز حاصل شود.

در خصوص تعیین درصد جانبازی باید به چند نکته توجه کرد ابتدا باید بدانیم که بحث احراز مجروحیت در واحدی به نام اداره کل پذیرش و احراز پیگیری می‌شود. هر کسی می‌تواند با داشتن مدارک بالینی ادعای رزمندگی و مجروحیت داشته باشد، پس از بررسی مدارک بالینی فرد مدعی در کمیسیون احراز و تایید صحت صورت سانحه و شرایط تطبیق آن با مدت حضور فرد در جبهه و همچنین تایید صحت گواهی مجروحیتی که ارایه شده مطابق با مدارک بالینی وارد کمیسیون پزشکی خواهد شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.