×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۴ مرداد , ۱۴۰۳
برگزاری روز فناوری اطلاعات با حضور فعالان صنفی

به گزارش تجارت گردان ، علی حکیم جوادی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اعلام کرد که روز فناوری اطلاعات که به تاریخ ۲۲ تیرماه ثبت شده بود، به دلیل مصادف شدن با دهه اول محرم برگزار نشده و تصمیم گرفته شده است که یک روز جایگزین انتخاب شود.

علی حکیم جوادی اظهار داشت که روز فناوری اطلاعات، روز همه همکاران و فعالان این حوزه و حتی مردم عادی است. به همین بهانه، همکاران صنفی و مسئولین دعوت شده‌اند تا صدای همکاران را بشنوند و نکات و مسائل مطرح شده را با آن‌ها در میان بگذارند.

جوادی تأکید کرد که این روز باید یک جشن کامل صنفی باشد و از تمامی اعضای صنف، حتی از نقاط دیگر کشور دعوت به عمل آمده است تا در این روز حضور داشته باشند و به مسائل و دغدغه‌های صنفی پرداخته شود.

پیگیری چالش‌های صنف فناوری اطلاعات به صورت داده‌محور و هدفمند

در ادامه حسام اسدی، رئیس مدیریت ارتباط با مشتری سازمان نصر تهران، اعلام کرد که هیئت مدیره دوره هفتم نظام صنفی استان تهران همواره در حال دریافت و پیگیری چالش‌های اعضا است تا بتواند این چالش‌ها را به صورت داده‌محور و هدفمند رفع کند.
وی افزود: در رابطه با روز فناوری اطلاعات، پیرو نظرسنجی‌هایی که از بدنه صنف داشتیم و بازخوردهایی که دریافت کردیم، پنج محور اصلی را طراحی کردیم. تلاش ما و سازماندهی اطلاعات و مطالبه‌گری این صنف حول این پنج محور اصلی تنظیم شده است و به دنبال این هستیم که چالش‌های صنف را حول این محورها تبادل کنیم و با ایجاد هم‌افزایی، شاهد اثربخشی و رفع چالش‌ها و دغدغه‌ها در این حوزه باشیم.
اسدی در ادامه به پنج محور اصلی اشاره کرد:
چالش‌های فیلترینگ برای کسب‌وکارها
چالش‌های حوزه منابع انسانی
الزامات و گواهینامه‌های حوزه امنیت
مشکلات و چالش‌های حوزه ارز، ثبت سفارش و چرخه تأمین مواد اولیه و کالا
مشارکت بخش خصوصی در نهادهای تصمیم‌گیری
وی تأکید کرد که این محورها بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده از بدنه صنف طراحی شده‌اند و هدف این است که با همه بازیگران این حوزه در روز فناوری اطلاعات حول این محورها گفتگو داشته باشیم و نتایج خوبی را شاهد باشیم.

فناوری اطلاعات نیازمند توجه بیشتر است
همچنین احسان زرین‌بخش، عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، در سخنانی به مناسبت روز فناوری اطلاعات اظهار داشت: واقعیت این است که همیشه فکر می‌کنم بین صنف و حوزه خبرنگاری یک بخش مشترک وجود دارد و آن هم تلاش برای روشن کردن نقاط تاریک و ایجاد رشد و پیشرفت است.
وی افزود: ما در روز فناوری اطلاعات برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته‌ایم و به چند حوزه به صورت اختصاصی می‌پردازیم.
زرین‌بخش تاکید کرد: ما کشوری هستیم که سعی می‌کنیم از درآمدهای نفتی فاصله بگیریم و صنایع دیگر را توسعه دهیم. یکی از مهم‌ترین صنایع، فناوری اطلاعات است که به عنوان زیرساخت تولید عمل می‌کند و بقیه موارد روی آن سوار می‌شوند. این یکی از موضوعاتی است که در روز فناوری اطلاعات سعی می‌کنیم فرهنگ‌سازی کنیم.

شرایط حوزه فناوری اطلاعات اصلاً مطلوب نیست
وی ادامه داد: فناوری اطلاعات شفافیت، پیشرفت و توسعه را به همراه دارد و در اشتغال‌زایی بسیار تاثیرگذار است. با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل کمیته‌هایی برای انتخاب وزرا، چند نفر برای وزارت فناوری اطلاعات معرفی شده‌اند. ما از تمامی دوستان دعوت کرده‌ایم که کاندیداهای نظارت در این روز حضور داشته باشند و دغدغه‌ها و انتظارات اعضا را بشنوند.
زرین‌بخش در ادامه گفت: باید برای بهبود اکوسیستم فناوری اطلاعات تلاش کنیم. دوستان بزرگواری که قبلاً بودند، زحمات زیادی کشیدند، اما واقعیت این است که شرایط حوزه فناوری اطلاعات اصلاً مطلوب نیست.

دعوت از کاندیداها برای بررسی مشکلات صنعت فناوری اطلاعات
عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اعلام کرد: ما برای کاندیداها دعوت‌نامه رسمی فرستادیم و با آنها تلفنی صحبت کردیم. از آنها خواهش کردیم که در این مراسم حضور داشته باشند و امیدواریم که به افکار عمومی احترام گذاشته شود و بزرگترین تشکل مردم‌نهاد در حوزه فناوری میزبان آنها باشد.
وی افزود: هدف ما این است که دغدغه‌ها و دیدگاه‌های کاندیداها را بشنویم و ببینیم صنف فناوری اطلاعات چگونه می‌تواند به بهبود اوضاع کسب و کارها کمک کند. همچنی در این صنف در حوزه تامین تجهیزات زیرساختی و مهاجرت نیروی انسانی و شرکت‌ها با مشکلات جدی مواجه هستیم. مهاجرت یکجا شرکت‌ها با سرمایه‌های معنوی و نیروهای متخصص، وضعیت خطرناکی را ایجاد کرده است و باید برای آن فکری کنیم.
زرین‌بخش تاکید کرد: ما راهکارهایی داریم، اما باید ببینیم چگونه می‌توانیم این راهکارها را در دولت جدید پیاده کنیم. امیدواریم که بعد از این مراسم، بازخوردهای مثبتی دریافت کنیم و نگاه افراد به تصمیم‌گیری‌ها، به ویژه در زمینه مجوزها، تغییر کند. سازمان نظام صنفی وظیفه سامان‌دهی و پایش بازار را دارد و قرار نیست کنترل کنیم، بلکه هدف ما برداشتن معضلات و مشکلات تولید صنعت است.

برنامه روز فناوری اطلاعات در تاریخ شانزدهم مرداد ماه برگزار خواهد شد. این برنامه از ساعت ۱۶ آغاز شده و تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت. جزئیات زمان‌بندی این رویداد به زودی اعلام خواهد شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.