×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برگزاری نخستین دوره استعدادیابی تحلیل داده در فولاد مبارکه

در دنیای کنونی تولید و استفاده از اطلاعات موجود در داده‌ها یک فعالیت بسیار مهم و حیاتی در حوزه کسب‌وکار محسوب می‌شود. علم داده شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا داده‌های عظیم را از چندین منبع به‌طور کارآمد تحلیل کنند و از بینش‌هایی که از تحلیل‌ها به دست می‌آورند برای تصمیم‌گیری هوشمند و ارتقا و بهبود فرایندها استفاده نمایند.

ازآنجاکه امروزه نقش و اهمیت تحلیل داده در سازمان‌ها بر کسی پوشیده نیست و متخصصان حوزه‌های مختلف علوم از این ابزار به‌عنوان کلید حل بسیاری از مشکلات یاد می‌کنند، لازم است که فولاد مبارکه نیز تلاش‌های خود را برای بهره‌مند شدن از این دانش پرکاربرد آغاز کند.

پیاده‌سازی موضوعات جدید و تخصصی در هر کسب‌وکاری، نیازمند کسب آمادگی و آشنایی پرسنل آن مجموعه است. از طرفی موضوع مدیریت داده با توجه به اثر فراگیر آن در مجموعه شرکت، علاوه بر نیاز به وجود کارکنان متخصص و آشنا با موضوعات علوم داده در واحد متولی مدیریت داده، نیازمند آشنایی کلیه مدیران و کارکنان شرکت در سطوح و لایه‌های مختلف است.

بر این اساس، علاوه بر نیاز به تأمین و تجهیز نیروی متخصص در ابعاد مختلف حوزه علوم داده در واحد متولی داده، یکی از برنامه‌های کلیدی جهت افزایش اثربخشی طراحی و پیاده‌سازی موضوعات حکمرانی و مدیریت داده در شرکت فولاد مبارکه، نیازسنجی، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزش تخصصی در حوزه علوم داده برای رده‌های سازمانی مرتبط است.

به گزارش خبرنگار فولاد، به همین منظور مدیریت ارشد شرکت با تأکید و تکیه ‌بر محوریت دانش در تصمیم‌گیری و توسعه شرکت مأموریت این امر مهم را بر معاونت تکنولوژی واگذار نمود که در این راستا واحد مهندسی صنایع شرکت به‌عنوان متولی این امر در نظر دارد با همکاری و محوریت واحدهای آموزش، سیستم‌ها و فناوری اطلاعات و سایر واحدهای سازمانی از جمله واحد بهبود عملیات و با مشارکت افراد برگزیده، دوره‌های آموزشی کاربردی برای رده‌های مختلف سازمان برگزار نماید.

 پس از ارائه آموزش‌های ضروری با محوریت واحد مهندسی صنایع از افراد برگزیده تقاضا می‌شود که نسبت به تعریف پروژه‌های تحلیل داده اقدام نمایند. بدیهی است با تشکیل تیم‌های خبره به بررسی و انجام پروژه‌ها پرداخته خواهد شد.

در راستای انجام موارد فوق اقدامات زیر در نظر گرفته شده است:

موضوع: برگزاری دوره‌های آموزش علم داده در فولاد مبارکه برای گروه‌های هدف

گروه هدف: کارشناسان، سرپرستان، رؤسا و مدیران سازمان

هدف: آشنایی و ایجاد مهارت برای گروه هدف به‌منظور تعریف و تحلیل پروژه‌های مرتبط با حل مسئله و تحلیل داده (در قالب تربیت و آموزش کارگروه‌های تخصصی)

توضیحات تکمیلی: ازآنجاکه انجام پروژه‌های مبتنی بر تحلیل داده به دانش و مهارت زیادی در زمینه ریاضی، آمار، الگوریتم‌ها و نرم‌افزارهای تحلیل داده نیاز دارد؛ بنابراین لازم است که برخی از کارشناسان مستعد، علاقه‌مند و مرتبط با موضوع در سازمان شناسایی شده و با برنامه‌ریزی و سازماندهی مباحث علمی لازم را به‌صورت مدون، هدفمند و کاربردی فرا بگیرند.

با ایجاد توانمندی، مهارت و دانش موردنیاز در گروه‌های هدف، پروژه‌های تحلیل داده توسط افراد آموزش‌دیده شناسایی شده و با محوریت مهندسی صنایع در سازمان اجرا خواهد شد. با این رویکرد می‌توان انتظار داشت که تحلیل داده کسب‌وکار در قسمت‌های مختلف سازمان انجام‌شده و پس از نهادینه شدن برای سازمان ثمرات مفیدی صرفه‌جویی و خلق ارزش به همراه خواهد داشت.

بدین منظور پرورش متخصصان علم داده در شرکت فولاد مبارکه برای بازه زمانی سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳ برای گروه هدف به‌صورت زیر پیشنهاد می‌گردد:

– دوره آموزشی آشنایی رهبران سازمان با مفاهیم تحول دیجیتال و علم داده (رهبری دیجیتال)؛

– دوره آشنایی رؤسا، سرپرستان و برخی کارشناسان منتخب با مفاهیم تحول دیجیتال و علم داده (به‌صورت سمینار).

– دوره‌های تخصصی آموزشی نیز به‌صورت زیر و در تکمیل موارد فوق برای کارشناسان گروه هدف اجرا خواهد شد.

پکیج Elementary: سواد داده (آشنایی عمومی)

– پکیج Intermediate: آموزش نیمه‌تخصصی

– پکیج Advanced: آموزش تخصصی

تبصره ۱: ارزیابی و استعدادیابی کارشناسان ذکرشده برای سه دوره فوق از طریق کانون ارزیابی و توسعه شایستگی انجام خواهد شد.

تبصره ۲: بدیهی است که اطلاعات تکمیلی و جزئیات اجرای دوره‌های ذکرشده فوق در موعد مقرر و به نحو مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تبصره ۳: پس از مشخص شدن نتایج کانون دسته‌بندی افراد در گروه‌های فوق انجام و اطلاع‌رسانی لازم برای ادامه روند انجام خواهد شد.

تبصره ۴: با توجه به نمرات اخذشده از کانون، افراد در دوره‌های Elementary، Intermediate و Advanced نیازسنجی خواهند شد.

تبصره ۵: با توجه به اهمیت این دوره، گران‌قیمت بودن آن و وجود متقاضی زیاد، تنها افراد مستعد در دوره‌ها ثبت‌نام خواهند شد و در پایان هر دوره برنامه‌ریزی اعلام‌شده آزمون‌های لازم برگزار و امکان ادامه دوره‌ها مشخص خواهد شد.

تبصره ۶: همچنین افراد مستعد شناسایی‌شده در فرایند پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، امکان دسترسی به دوره‌های آموزشی آنلاین علم داده در سطح جهانی (دوره‌های کورسرا) و بسته‌های انگیزشی ویژه را خواهند داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.