×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بزرگترین گلخانه سرپوشیده هیدروپونیک خاورمیانه در منطقه آزاد ارس

دکتر مجید کیانی مدیرعامل سازمان منطقه ارس در جمع خبرنگاران با بیا اینکه بخش خصوصی برای تولید و صادرات، پنج میلیارد دلار در منطقه آزاد سرمایه‌گذاری کرده است گفت: ۵۵۰ واحد خدماتی ، صنعتی، کشاورزی در منطقه شکل گرفته است که در ۱۲ شاخه صنعتی مشغول فعالیت هستند.
وی در ادامه گفت: واحدخودرویی، مواد غذایی، محصولات بهداشتی و آرایشی همچنین لوازم خانگی، محصولات نفتی مانند قیر، بنزین هواپیما و بنزین یورو ۴ از موارد تولیدی و صادراتی در این محدوده است که بر همین اساس فعالان بخش خصوصی توانسته‌اند رتبه یک صنعتی کشور در ارس به دست آورند.
وی با اشاره به ایجاد گلخانه و باغات مدرن در منطقه آزاد ارس، تاکید کرد و گفت:این اقدام تصمیم درستی بود که موجب آن ۲۲۰ هکتار زمین گلخانه زیر کشت رفت همچنین ۲۸۵ هکتار گلخانه در دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
کیانی با تاکید بر اینکه بزرگترین گلخانه سرپوشیده هیدروپونیک خاورمیانه در منطقه آزاد ارس است گفت: تمام محصولات گلخانه ای در این باغ‌ها کشت و تامین می شود و به کشور های اروپایی صادر می شود.


وی با بیان اینکه مناطق آزاد باید متناسب با ظرفیت خود سنجیده شوند، تصریح کرد: ارس تاکنون مسیر خوبی را طی کرده و ظرفیت بیشتری برای بهره‌برداری دارد که باید برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کرد.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس با بیان اینکه اجرای مشوق‌ها موجب جذب سرمایه‌گذاری می‌شود، گفت: برای تولید مشترک و صادرات به ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان و کردستان عراق تولید و صادر اقداماتی انجام شده است.
وی بیان کرد: با راه‌اندازی مجدد کریدوری که از روسیه، گرجستان، ارمنستان نخجوان و جلفا می‌گذرد باید دوباره راه‌اندازی شود می‌توانیم اقدام به ترانزیت و تجارت کنیم؛ زیرا این مسیر پیش از آسیب‌های واردشده به ریل آن ۷۶ درصد سهم واردات را برعهده داشت که اکنون نیز نیاز به مذاکرات بین‌المللی دارد.
در ادامه حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: منطقه آزاد ماکو به واسطه اتصال به بازارهای اروپا و آسیا میانه می تواند در جذب گردشگری های داخلی و خارجی و همچنین در حمل و نقل و ترانزیت کالا نقش مهمی داشته باشد.
گروسی همچنین به نقش مهم لجستیک در منطقه اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد ماکو به عنوان نقطه لجستیک می تواند بالغ بر هزار میلیارد دلار در حوزه های کشاورزی، معدن و گردشگری، با استفاده از حمل و نقل ترکیبی به برند معتبر و ارزشمند داخلی و بین المللی تبدیل گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.