×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
بلیط اتوبوس و مترو موقتا نیم‌بها شد

تجارت گردان | بلیط اتوبوس و مترو موقتا نیم‌بها شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به ضرورت عدم فعالیت ورزشی دانش آموزان در فضای باز از ارائه نیم بهای بلیط ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان هفته خبر داد.

 محمد تقی زاده در جلسه اضطراری کارگروه کاهش آلودگی هوا با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران اظهار داشت: بر اساس شرایطی که توسط سازمان هواشناسی اعلام شده بود و سامانه پرفشاری که شاهد بودیم میزان شاخص آلاینده‌ها از مرز هشدار بالا رفته بود به همین سبب جلسه کمیته اضطرار تشکیل و موضوعات و نحوه اقدامات پیشگیرانه دنبال شد.

وی با اشاره به ضرورت عدم تردد گروه‌های خاص و بیماران در فضای باز و لزوم اطلاع رسانی در این زمینه افزود: برای برخی ماشین آلات به ویژه ماشین آلات سنگین محدودیت تردد ایجاد می‌شود همچنین پلیس راهور مکلف شد برخورد قاطع و لازم را با ماشین‌های فاقد معاینه فنی و موتورسیکلت‌ها اعمال کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در مورد پیگیری اقدامات تشویقی گفت: در راستای اعمال اقداماتی که جنبه تشویقی دارد بلیط ناوگان حمل و نقل عمومی از فردا تا پایان هفته نیم بها می‌شود.

تقی زاده ادامه داد: از آنجا که طرح کاهش آلودگی هوا برای اولین سال تجربه می‌شود و هنوز اطلاعات لازم در این زمینه نداریم تا وضعیت را تحلیل کنیم به طور همزمان افزایش ۵۰ درصدی هزینه طرح کاهش آلودگی هوا دنبال شود تا به عنوان عامل بازدارنده تاثیر آن پیگیری شود و به عنوان پایلوت تاثیر آن سنجیده شود.

وی همچنین در مورد فعالیت مدارس گفت: در این مقطع از فعالیت‌های بدنی و ورزشی در مدارس اجتناب شود و غیبت دانش آموزان بیماران خاص موجه تلقی شود و اگر شاخص‌ها به مرز ۱۵۰ رسید تعطیلی مدارس با تاکید بر پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی دنبال می‌شود که البته طبق پیش بینی‌های هواشناسی به این وضعیت نمی‌رسیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در پایان گفت: محیط زیست به صنایع و کارخانجات آلاینده مثل معادن شن و ماسه هشدار‌های لازم را بدهند و اگر نیاز بود نسبت به تعطیلی آن‌ها اقدام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.