×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بنتو و کره‌جنوبی سد محکمی جلوی اسکوچیچ و ایران

به گزارش ایسنا، مصاف ایران و کره‌جنوبی در قاره آسیا، یکی از دیدارهای سنتی این قاره محسوب می‌شود که باید آن را تقابل دو ابرقدرت در قاره آسیا نامید. در واقع این دو تیم پر سابقه در قاره کهن، از دیرباز، رقابت تنگاتنگی با هم دارند و در دوره‌های مختلف، زمینه‌ساز مصاف‌هایی جنجالی شده‌اند.

شاید اهمیت دیدار ایران و کره‌جنوبی در قاره آسیا به اندازه اهمیت دیدار آلمان و انگلیس در اروپا یا برزیل و آرژانتین در آمریکای جنوبی است که تمام توجهات در قاره را به خود جلب می کنند.

حالا این دو تیم پرسابقه بعد از گذشت حدود یک سال و نیم از آخرین مصاف‌شان در سئول، در یک بازی رسمی به میدان خواهند رفت تا برای چهارمین دوره متوالی، در مسیر صعود به جام جهانی، با همدیگر سرشاخ شوند. دیدار این دو تیم بیستم مهر برگزار می‌شود.

* تحول در کره جنوبی با سرمربی پرتغالی

بعد از گذشت مدت‌ها از آخرین مصاف رسمی دو تیم، اکنون پائولو بنتو هدایت ببرهای فوتبال آسیا را برعهده دارد که در ۳۳ دیدار گذشته خود توانسته کارنامه نسبتا قابل قبولی را از خود بر جای بگذارد و کره‌ای‌ها امیدوارند با او به نوار صعودهای خود به جام جهانی ادامه دهند.

تجارت گردان | بنتو و کره‌جنوبی سد محکمی جلوی اسکوچیچ و ایران

با این حال، اکنون دراگان اسکوچیچ به جدی ترین رقیب خود از زمان سرمربیگری در تیم ملی خواهد رسید و برای ادامه دادن به رکورد پیروزی‌های متوالی خود باید تیم بنتو را هم از پیش رو بردارد که نشان داده به سختی تن به شکست می‌دهد و در مقابل این سرمربی در صدد پایان طلسم ناکامی‌های تیمش جلوی ایران است.

بنتو تاکنون در ۳۳ دیدار رسمی و دوستانه از جمله در جام ملت‌های آسیا و انتخابی جام جهانی هدایت کره‌جنوبی را بر عهده داشته که حاصل آن ۲۰ پیروزی، ۹ مساوی و ۴ شکست برای کره بوده است. تنها شکست‌های کره‌جنوبی جلوی تیم‌های برزیل، مکزیک، ژاپن و قطر رقم خورده است. شاید وجود نام قطر در این مسیر عجیب باشد اما این شکست مربوط به جام ملت‌های آسیا می شود که قطری ها از کوچک تا بزرگ را قربانی کردند و به قهرمانی آسیا دست یافتند.

تیم تحت هدایت بنتو تاکنون ۵۵ بار موفق به گلزنی شده و ۲۱ بار هم دروازه خود را بازشده دیده و متوسط ۲.۰۹ امتیاز را از خود به جای گذاشته است. قطر، استرالیا، کلمبیا، ژاپن، اروگوئه و کاستاریکا از جمله تیم‌هایی هستند که در این مدت زمان مقابل تیم بنتو شکست را متحمل شده اند که نشان از آمادگی نسبتا خوب این سرمربی پرتغالی دارد.

* ادامه ناکامی‌های کره جلوی ایران با بنتو

سرمربی پرتغالی در سال ۹۷ در دیداری دوستانه هم به مصاف تیم ملی ایران رفت که تیم او در برابر شاگردان مارک ویلموتس بلژیکی موفق به پیروزی و پایان طلسم نشد تا همچنان کره‌ای ها از ۶ دیدار گذشته خود مقابل ایران متحمل ۴ شکست و دو تساوی شده باشند.

در حال حاضر تیم بنتو در دور گروهی انتخابی جام جهانی هم از ایران عقب افتاده است. تساوی بد موقع در خانه مقابل عراق و از دست دادن دو امتیاز خانگی، فرصت‌سوزی بدی برای کره‌ای‌ها بود در حالی که همین عراق با سه گل از ایران شکست خورد تا حالا معادلات صعود به نفع ایران شود.

سرمربی سابق پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نتوانست همراه با کریستیانو رونالدو و دیگر ستاره‌های این کشور از گروهش صعود کند و در همان مرحله گروهی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.