×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بهبود خدمات رسانی به قشموندان اولویت اصلی شهرداری های جزیره است

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایرنا از اعلام روز سه شنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی در جلسه ای با حضور شهرداران جزیره قشم، اظهار داشت: تقویت شهرداری ها به عنوان یکی از نهادهای برخاسته از آرای مردم، یکی از موضوعاتی است که در دور جدید مدیریت منطقه آزاد قشم و البته در دولت مردمی آیت الله رییسی مورد توجه ویژه ای قرار دارد.

وی ادامه داد: با وجود برخی مسائل حاشیه ای، باید از شرایط موجود برای استفاده از اعتبارات و منابع قانونی کشوری و استانی متعلق به شهرداری ها برای خدمات رسانی شایته و بهبود زیرساخت ها استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه باید اعتبارات قانونی شهرداری ها جهت خدمت رسانی مورد استفاده قرار گیرد، افزود: بهبود خدمات رسانی به جزیره نشینان مهمترین هدف از هم افزایی و تعامل با شهرداری های جزیره است که باید با برنامه ریزی و براساس اولویت ها صورت گیرد.

به گفته فتح الهی؛ ساکنان جزیره قشم باید متناسب با درآمدهای جدید شهرداری ها، شاهد افزایش کیفیت خدمات رسانی و بهبود وضعیت زیرساخت ها باشند.

وی تصریح کرد: شهرداری های جزیره قشم باید در فرصت کوتاه باقی مانده تا زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، زیرساخت های مورد نیاز برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران را فراهم کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اجرای تفاهم نامه میان سازمان منطقه آزاد قشم و بنیاد مسکن، آسفالت معابر روستایی جزیره قشم با سرعت خوبی در حال انجام است و شهرداری ها نیز باید برای بهبود وضعیت معابر شهرهای جزیره سریع تر اقدامات لازم را اجرایی کنند.

فتح الهی در پایان با اشاره به ضرورت به روز شدن سیستم حمل و نقل در جزیره قشم، گفت: موضوع حمل و نقل عمومی میان نقاط مختلف جزیره، یکی از موضوعاتی است که در اولویت خدمات رسانی به ساکنان جزیره قرار دارد و باید این مساله را با جدیت پیگیری کرد.

در این جلسه شهرداران شهرهای قشم، درگهان، سوزا، رمکان، لافت و طبل به بیان نظرات و پیشنهادات خود با هدف رفع مشکلات موجود و ایجاد بستر مناسب برای خدمات رسانی بهتر به جزیره نشینان پرداختند.

به گزارش ایرنا، جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فراساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از استراتژیک‌ترین جزایر ایران و خلیج فارس است که به دلیل خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری از آبراهه بین‌المللی و پارک‌های انرژی و زیست – فناوری آن شهرتی جهانی دارد.

از سوی دیگر، ویژگی‌های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران تبدیل شود.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌شود. این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق – غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.