×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | بهبود ۴۰ درصدی ارزش پول ملی ایران

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای علی ربیعی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی امروز گزارشی را در جلسه هیئت وزیران ارائه کرد که بر مبنای آن امسال ۴۰ درصد ارزش پول ملی ایران نسبت به مهر سال گذشته بهبود یافته است.
وی افزود: تاکید رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در جلسه امروز بر این مبنا بود که روند کاهش در قیمت‌های ارزی حفظ شود و تا سقفی که معقول و منطقی است، کماکان این روند ادامه داشته باشد.
سخنگوی دولت، مسئله تولید و شتاب آن را یکی دیگر از موضوعات امروز جلسه هیئت وزیران عنوان کرد و گفت: بحث تولید و شتاب آن یکی از مباحث موضوع افزایش قیمتی بود که به تولید کننده‌ها تحمیل می‌شود. ماه به ماه گزارشات تولید در دولت مطرح می‌شود و خوشبختانه در شهریور ماه ۱۲ واحد کاهش را در شاخص‌های بهای تولید در نقطه به نقطه کاهش داشته ایم.
آقای ربیعی همچنین در پاسخ به سوالی درباره مسئله کارگران هپکو افزود: نقدی بر صحبت‌های رئیس صدا و سیما داشتم و این را در جلسه امروز مطرح کردم از طرح مسائل کارگران هیچ وزیری در صداوسیما گلایه‌ای ندارد و به عنوان سخنگوی دولت خوشحالم که مسئله تولید و کارگری مورد نقد قرار بگیرد.
وی اظهار داشت:​، اما خصوصی سازی را نباید به یک شخص نسبت داد باید آدرس درست و دقیق دهند که خصوصی سازی در چه زمانی بوده و چه اتفاقی افتاده است و ما نیز در مورد بیان نظرات کارگران استقبال می‌کنیم.
سخنگوی دولت ادامه داد: پول در نظر گرفته شده برای هپکو و برای معوقات و چند ماه حقوق کارگران بوده است و برای ادامه تولید پیدا کردن کنسرسیوم‌ها در دستور کار است.

تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات اطفای حریق جنگل‌ها

سخنگوی دولت از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به منظور تامین امکانات ضروری و تجهیزات مناسب برای مهار آتش سوزی جنگل‌های کشور خبر داد.

آقای علی ربیعی، پس از جلسه دولت در جمع خبرنگاران با ​ تبیین مباحث مطرح و مصوبات امروز هیات وزیران، افزود:​ یکی از موضوعاتی که در جلسات گذشته دولت مطرح و بررسی شد، آتش سوزی جنگل‌ها در چند ماه گذشته بود که در پی بارندگی‌های امسال و روییدن علف‌ها بر اثر گرمای هوا آتش می‌گرفت و یا بی دقتی افرادی که برای تفریح به جنگل‌ها می‌روند، سبب آتش سوزی می‌شود. وی گفت: امروز مصوب کردیم که ۲۰ میلیارد تومان برای تامین امکانات ضروری و تجهیزات مناسب خدمات پروازی به منظور اطفای حریق جنگل‌ها اختصاص یابد.
سخنگوی دولت همچنین موضوع تقسیمات کشوری مرتبط با استان فارس را از دیگر مصوبات امروز هیات وزیران دانست و افزود:​ بر اساس این مصوبه، کازرون و مرودشت به فرمانداری ویژه تبدیل می‌شوند و هفت فرمانداری دیگر نیز در این استان ایجاد شد.
آقای ربیعی، بیضا، عوض، سرجهان، زرقان، خفر، ​ آباده مشک و کوه چنار، هفت منطقه استان فارس برشمرد که پیرو مصوبه امروز هیات دولت به فرمانداری تبدیل شدند.
وی گفت: این مصوبه کمک می‌کند که استان فارس از نظر گسترش استانی، بیشتر توسعه یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.