×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بهره‌برداری از نخستین انبار نگهداری مغزه معادن و محدوده‌های اکتشافی خراسان جنوبی

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی مجتمع معدنی خراسان جنوبی، آیین افتتاحیه نخستین  انبار نگهداری مغزه‌های حفاری  معادن و محدوده‌های اکتشافی تحت پوشش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در استان خراسان جنوبی صبح روز دوشنبه با حضور اشرفی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی و آریافر؛ مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان برگزار شد.

علیرضا جلالیان، مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی در این مراسم، ظرفیت این انبار را ۵۳ هزار متر مغزه حفاری اعلام کرد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۸ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع احداث شده است.

وی با تأکید بر اینکه مغزه های حفاری در حکم شناسنامه هر معدن است، بیان داشت: با احداث این انبار امکان طبقه بندی، نگهداری و آرشیو اصولی و مکانیزه مغزه های حفاری اکتشافی فراهم شده است.

جلالیان، دسترسی آسان و سریع به اطلاعات عمقی مورد نیاز، استفاده بهینه و مفید از فضاهای موجود، عدم نیاز به افزایش نیروی انسانی در جابجایی و چیدمان در مراحل مختلف مطالعاتی، انتقال صحیح و صرفه جویی در وقت و هزینه در مراحل مختلف مطالعات را از جمله مزایای اجرای این پروژه عنوان کرد.

اشرفی، معاون استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این پروژه اولین انبار مکانیزه حفاری‌های اکتشافی در استان است که به عنوان شناسنامه معادن استان شناخته می‌شود، بیان داشت: این انبار گنجایش ذخیره ۵۳ هزار حفاری مغزه گیری را دارد.

وی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی نیاز به مشارکت بخش خصوصی و دولت جهت توسعه داریم، گفت: یکی از راه‌های توسعه استان حضور شرکت‌های اقماری همانند شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است که با فعالیت‌های این شرکت شاهد توسعه زیرساخت‌های معدنی در استان هستیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: به طور حتم اجرای این انبار نیز نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌ها و همچنین شناسایی ذخایر معدنی استان خواهد داشت.

گفتنی است در حاشیه این مراسم، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از طرح توسعه کارخانه فرآوری طلای هیرد نیز بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرای این پروژه قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.