×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
بهره‌برداری از دو طرح توسعه‌ای شرکت مس با دستور رییس جمهور

 به گزارش تجارت گردان به نقل از مس پرس، دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: «طرح جامع انتقال، ذخیره‌سازی و صادرات اسیدسولفوریک» در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و «کارخانه آهک اهر» در استان آذربایجان شرقی دو طرح مهمی هستند که پنجشنبه با دستور دکتر روحانی رئیس‌جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.
به گفته سعدمحمدی شرکت ملی صنایع مس ایران طی ۵ دهه گذشته علاوه بر فعالیت تولیدی در حوزه مس و تولید کاتد مسی؛ در سال‌های اخیر با راه‌اندازی دو طرح زیست‌محیطی کارخانه تولید اسیدسولفوریک در سرچشمه و خاتون‌آباد به تولید بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن اسیدسولفوریک دست یافته است.
وی با بیان این‌که ‌برای فروش و صادرات این محصول به کشورهای هدف «طرح جامع انتقال، ذخیره‌‌سازی و صادرات اسید سولفوریک» را  در دستور کار قرار داده‌ایم گفت: شرکت مس همچنین ورود به صنایع با ارزش‌افزوده بالا از محصول پایه اسیدسولفوریک و تولید اسیدفسفریک و انواع کودهای شیمیایی فسفاته را نیز در دستور کار خود قرار داده بود.
طرح جامع انتقال، ذخیره‌سازی و صادرات اسیدسولفوریک
مدیرعامل شرکت مس در خصوص اهداف اجرای این طرح‌ گفت: هدف از اجرای این طرح انتقال اسیدسولفوریک از کارخانجات ذوب مس سرچشمه و خاتون‌‌آباد به بندرعباس و صادرات آن از طریق ساخت یکصد دستگاه واگن مخزن‌‌دار با ظرفیت حمل ۶۵ تن برای هر دستگاه، احداث خطوط ریلی در سایت بندرعباس مجموعاً به طول ۲٫۷ کیلومتر و در سایت سرچشمه به طول ۲٫۸ کیلومتر، تامین ۲۰۰ دستگاه ایزوتانک برای حمل اسیدسولفوریک با ظرفیت حمل ۲۴ تن به ازای هر دستگاه از طریق خطوط جاده‌ای و ظرفیت حمل ۳۰ تن به ازای هر دستگاه از طریق خطوط ریلی است.
به گفته وی این طرح شامل چهار پروژه با مجموع سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۳٫۴ میلیون یورو و ۲۰۸۰ میلیارد ریال (جمعاً بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد ریال) بوده و امکان ایجاد اشتغال مستقیم برای حداقل ۵۰ نفر را فراهم می‌‌کنند.
تجهیز معدن آهک گوره درق و احداث کارخانه آهک هیدراته اهر
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس در خصوص سومین طرحی که قرار است روز پنجشنبه افتتاح شود، گفت: «تجهیز معدن آهک گوره درق و احداث کارخانه آهک هیدراته اهر» نیز در منطقه اهر واقع در شمال‌غربی کشور اجرا می‌شود که هدف از اجرای این طرح تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن سنگ آهک و احداث کارخانه آهک با ظرفیت ۱۵۰ تن در روز آهک کلوخه و واحد هیدراتاسیون با ظرفیت ۱۰ تن در ساعت است.
به گفته وی این طرح (معدن‌وکارخانه) با مجموع سرمایه‌گذاری حدود ۲٫۵ میلیون یورو و ۱۴۷ میلیارد تومان (مجموعا ۲۰۰ میلیارد تومان) بوده و آماده افتتاح است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.