×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بهره‌برداری از پنج پروژه اقتصادی و خدماتی در جزیره لاوان

 به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، همزمان با ایام‌الله دهه فجر واحد‌های تولید بنزین یورو ۴ (آیزومریزاسیون)، انبار کالا و خدمات مهندسی معکوس، نمک‌زدایی نفتا، ۱۶۰ واحد مسکونی، اسکله مسافری شهید سلیمانی و گلزار شهدای گمنام جزیره لاوان به بهره‌برداری رسیدند.
واحد تولید بنزین یورو ۴ یکی از طرح‌هایی بود که با حضور دکتر عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین دکتر سید میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و با ظرفیت تولید روزانه یک میلیون لیتر بنزین وارد مدار شد که  برای ساخت آن ۳۰ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
هزینه ساخت این واحد تولید بنزین با سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها، سهام عدالت و سهامداران حقیقی در بورس تامین شده و با راه‌اندازی این واحد ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه از دو میلیون لیتر به سه میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر در روز رسیده است.
امروز همچنین از انبار کالا و قطعات مهندسی معکوس شامل دو هزار و ۲۰۰ ردیف کالا با ۲۵ هزار قلم جنس نیز، رونمایی شد. با ساخت این کالا‌ها و قطعات بدست متخصصان داخلی، از خروج ۲۹ میلیون یورو ارز جلوگیری شده است.
واحد نمک‌زدایی نفتا برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده و تمام تجهیزات آن ساخت متخصصان داخلی است. برای ساخت و تجهیز واحد نمک‌زدایی از ظرفیت و امکانات موجود پالایشگاه استفاده شده و هزینه‌ای در برنداشته و باعث صرفه‌جویی ۱۰ میلیارد تومانی شده است.
نهایتاً ۱۶۰ واحد مسکونی کارکنان شرکت نفت لاوان هم امروز، با هزینه ۸۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
پالایشگاه نفت لاوان در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای ساخت و راه‌اندازی اسکله مسافری شهید سلیمانی و گلزار شهدای گمنام جزیره لاوان نیز دو میلیارد تومان هزینه کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.