×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بهره برداری از طرح کنسانتره یک میلیون تنی عصرنوین بهاباد تا پایان سالجاری

مهندس امیر علی طاهر زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در حاشیه مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن (ایران کانمین) ودر جمع خبرنگاران با اشاره به دهها طرح توسعه در راستای تکمیل زنجیره فولاد و صنایع پائین دستی گفت :   طرح کنسانتره یک میلیون تنی عصرنوین بهاباد از جمله این طرح‌هاست که با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان تا اواخر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود : در حال حاضر حدود ۳۵ طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵ میلیارد یورو از سوی چادرملو در حال اجراست که نقش قابل توجهی در اشتغالزایی خواهد داشت .

مدیر عامل چادرملو با تاکید بر اینکه تمام تلاش مجموعه در این است که زنجیره فولاد به ویژه در صنایع پایین‌دستی را تکمیل کند، خاطرنشان کرد: در همین راستا تلاش داریم توسعه‌های هوشمند و هدفمند شرکت را با بهره گیری از دانش، نوآوری و ایده های مرکز علمی و پژهشی و شرکتهای دانش بنیان محقق سازنیم .  

مهندس طاهرزاده در ادامه در پاسخ به طرح های زیر ساختی چادرملو، با بیان اینکه یکی از گلوگا‌ه‌های اصلی اجرای طرح‌های توسعه مسائل مربوط به زیرساخت‌هاست افزود: همانطور که می‌دانید یکی از گلوگاه‌های اصلی اجرای طرح‌های توسعه در شرایط فعلی مسائل مربوط به زیرساخت‌هاست که مهمترین آن موضوع برق است به همین منظور چادرملو در سالهای اخیر همواره در جهت تامین این نیاز اساسی انرژی گامهای مثبتی برداشته است، از جمله  نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی جدید که به صورت EPC در مجتمع صنعتی این مجموعه اجرا می شود. در حال حاضر فاز یک نیروگاه در بخش گازی نزدیک به ۶۰ درصد و فاز ۲ گازی حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: تلاش ما این است که بتوانیم این نیروگاه را تا قبل از پیک برقی که برای سال آینده متصور است؛ وارد مدار تولید کنیم و به صورت خودتامین بخشی از برق موردنیاز خود را نیز تهیه و تامین کنیم.  

مهندس طاهرزاده در ادامه به نیروگاه خورشیدی جدیدی که به تازگی کلنگ آن به زمین زده شد، اشاره کرد و گفت: علاوه بر نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی، اخیرا کلنگ یک نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی جدید در منطقه خضرآباد یزد را به زمین زدیم تا بخشی از شاخصهای صنعت سبز را در بخش‌های مختلف صنعت فولاد ساری و جاری کنیم.

همچنین ۲ نیروگاه خورشیدی۱۰ مگاواتی جدید نیز در منطقه‌های بهاباد و اردکان در دست اجرا داریم که برندگان مناقصه آنها انتخاب شدند .

مهندس طاهرزاده یادآوری کرد:  در حال حاضر یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی و یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در مجتمع صنعتی اردکان در حال فعالیت است که انرژی تولیدی آن به شبکه سراسری برق کشور تزریق و بخشی از آن برای مصارف واحدهای تولیدی مجتمع به مجموعه بازگردانده می شود.  

وی با تاکید بر اینکه تکنولوژی تولید فولاد در مجموعه چادرملو تکنولوژی تقریبا به روز و مدرنی است، گفت: تلاش ما این است که مصرف انرژی در بخش‌های مختلف به خصوص برق، گاز و آب را به حداقل ممکن برسانیم. در همین راستا مجموعه چادرملو در قالب شرکت واسکو در انتقال آب خلیج‌فارس به منطقه اردکان با ۸۲۰ کیلومتر مشارکت کرده که به موجب این طرح آب موردنیاز مجموعه چادرملو تا جایی که ممکن است بیشتر از طریق آب‌شیرین شده تامین شود تا بتوانیم در بخش‌های مختلف مجموعه از آب‌های زیرزمینی حداقل استفاده را داشته باشیم و به نوعی آب‌های زیرزمینی را برای آیندگان حفظ و مراقبت کنیم.

وی همچنین به دو پروژه معدنی که به تازگی در داخل مجموعه چادرملو استارت آن زده شده است، اشاره کرد و گفت: عملیات باطله برداری از معدن دی ۱۹ که با مشارکت شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران انجام می شود به خوبی پیش می رود و تاکنون نزدیک به ۱۳۰ میلیون تن باطله‌برداری آن انجام شده است؛ و پیش‌بینی می کنیم تا اواخر سالجاری بتوانیم به سنگ‌آهن معدن دی ۱۹ دسترسی پیدا کنیم.

مهندس طاهرزاده همچنین آغاز عملیات اکتشاف آنومالی ۱۰ در منطقه ساغند را که به صورت مشارکت انجام می شود دومین منبع تامین خوراک کارخانجات چادرملو در آینده نزدیک اعلام کرد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.