×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بهزاد محمدی: ایران به تکنولوژی تکمیل زنجیره متان به پلی‌پروپیلن دست یافت

تجارت گردان | بهزاد محمدی: ایران به تکنولوژی تکمیل زنجیره متان به پلی‌پروپیلن دست یافت

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از نیپنا، بهزاد محمدی امروز (سه‌شنبه، ۲۴ دی ماه) در آیین افتتاح فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید که با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و مدیران ارشد صنعت پتروشیمی به بهره‌برداری رسید، گفت: امروز نخستین گام برای تحقق جهش دوم صنعت پتروشیمی ایران برداشته شد.

محمدی ادامه داد: در جهش دوم صنعت پتروشیمی که بهره‌برداری از طرح‌های آن تا آخر سال ۱۴۰۰ ادامه دارد در مجموع ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور از ۶۶ میلیون تن کنونی به ۱۰۰ میلیون تن خواهد رسید و درآمد کشور از ۱۷ میلیارد دلار کنونی به ۲۵ میلیارد دلار در سال افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که در جهش سوم صنعت پتروشیمی و ساخت ۲۸ طرح توسعه ای تا پایان سال ۱۴۰۴ تحولی برگ در صنعت پتروشیمی ایران محقق می شود گفت: با تکمیل این گام ظرفیت تولید این صنعت به ۱۳۳ میلیون تن خواهد رسید و درآمد کشور به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی به کیفی سازی و متنوع سازی سبد محصولات به عنوان ۲ رویکرد در سومین جهش صنعت یاد کرد و گفت: در این راستا نخستین طرح تبدیل خوراک گاز متان به متانول و پس از آن پروپیلن و پلی پروپیلن در اسلام آباد غرب با سرمایه گذاری حدود ۵۵۰ میلیون دلار ساخته می شود و باید گفت که اکنون ایران به دانش فنی و فناوری تبدیل گاز متان به متانول دست یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، یکی دیگر از برنامه‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تحقق جهش سوم را طراحی و اجرای طرح های خوراک ترکیبی به منظور تنوع بخشی به سبد محصولات پتروشیمی معرفی کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.