×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳
به جای خط حمله، پرسپولیس نگران خط دفاع باشد

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس در اولین بازی از فصل جدید به مصاف تیم سایپا رفت و مقابل میزبان خود به تساوی بدون گل رضایت داد تا ۲ امتیاز را در همین هفته اول از دست بدهد. بعد از انجام این بازی، کارشناسی های متفاوتی از نحوه بازی سرخپوشان تهرانی صورت گرفت. اگر کسی بازی را ندیده باشد احتمالا به این نتیجه می رسد که خط حمله عملکرد خوبی نداشته که تیم گلی نزده و در سوی مقابل خط دفاع کارش را به خوبی انجام داده که جلوی نام حریف، عدد صفر باقی مانده است. اما در حقیقت باید گفت اوضاع به این ترتیب نبود.
یکی از بهانه‌هایی که مربیان ایرانی بعد از نمایش ضعیف در هفته های نخست می آورند این است که بازیکنانشان در دوران بدنسازی بوده اند و امکان انجام بازی تماشاگر پسندانه وجود نداشته است. اما در بازی پرسپولیس مقابل سایپا دیدیم که شاگردان گل محمدی توانستند در ۹۰ دقیقه موقعیت های متعددی را روی دروازه حریف خلق کنند و اگر درخشش محمدحسین اکبرمنادی نبود شاید بازی با چند گل به سود سفیدپوشان به اتمام می رسید.

عملکرد فاز هجومی پرسپولیس به عنوان بازی نخست قابل قبول بود و البته آشنایی بازیکنان با یکدیگر یکی از همین عوامل بود. تیم از راه‌های مختلف به دروازه حریف می رسید. ارسال از کناره ها، شوت از راه دور، حرکت به عمق دفاع روش هایی بود که پرسپولیس سعی داشت به تیم حریف ضربه بزند و چند بار تا آستانه فتح دروازه هم پیش رفتند اما بی‌دقتی، بدشانسی و درخشش دروازه‌بان سایپا مانع از این اتفاق شد. به عبارتی دیگر باید گفت حتی با وجود نبود عیسی آل کثیر هم نباید نگرانی بسیار زیادی درباره ایجاد موقعیت روی دروازه حریف وجود داشته باشد.
تیم یحیی مقابل یکی از دفاعی ترین و جوان ترین تیم های لیگ توانست چند فرصت خوب را خلق کند. مهدی عبدی هم به عنوان بازیکن جانشین عیسی، به خوبی در موقعیت گلزنی قرار می گرفت و اگر کمی خوش شانس بود به گل هم می‌رسید.
اما در خط دفاعی اوضاع چندان نباید قابل اطمینان باشد. سایپا برنامه ویژه‌ای برای حمله و فشار روی دروازه پرسپولیس نداشت اما روی ضدحمله‌ها و یا در حملات جسته و گریخته‌ای که روی دروازه پرسپولیس ترتیب دادند به راحتی به دروازه حامد لک می‌رسیدند.
سیدجلال حسینی جای شجاع خلیل زاده را پر کرده بود اما چند بار روی فرارهای مجید علیاری و حسین کامیاب جاماند و در کورس ها بازنده بود. او در ۳۸ سالگی آسیب پذیرتر شده و به نظر می‌رسد پر کردن جای شجاع خصوصا در بازی های سنگین‌تر برای او دردسر ساز باشد.
از طرفی کنعانی زادگان هم آمادگی همیشگی را نداشت. او یک بار نزدیک بود دروازه خودی را باز کند و یک بار هم در نیمه دوم به راحتی از مهاجم تازه وارد حریف دریبل خورد و عکس العمل عالی لک مانع از گلزنی حریف شد. باید دید یحیی برای خط دفاع خود در بازی‌های آتی چه برنامه‌هایی را تدارک می‌بیند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.