×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
به زودی قانون توثیق الکترونیکی ابلاغ می‌شود

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی کنفرانس، در سومین پنل تخصصی این کنفرانس که با عنوان تعیین راهبردهای آینده‌نگرانه نظام بانک و بیمه در مواجهه با تحول دیجیتال برگزار شد، محمد جلال مشاور اقتصاد هوشمند وزیر اقتصاد عنوان کرد: طرحی در وزارت اقتصاد در حال برنامه‌ریزی است و سال گذشته فاز آزمایشی آن رونمایی شد. به صورت مسئله توثیق الکترونیکی رسیدیم و به زودی این قانون ابلاغ می‌شود. زیرساختی تعبیه شده تا در سه سطح نهایی توثیق الکترونیکی فراهم شود. در این نگاه دارایی‌های خرد را می‌توانید توثیق کنید و عملیات توثیق نیز بدون درنگ خواهد بود.
وی افزود: در سطح نهادی این راهکار، سهام و اوراق بهادار را داریم و بیش از ۴۰ میلیون کد سجام، امکان توثیق پیدا کردند. دارایی بعدی بیمه‌های عمر بود که امکان توثیق دارد. سپرده ریالی و سیم کارت، سپرده کالایی و نظایر این دارایی‌ها در دستور کار وزارتخانه است که عملیات توثیق در آن انجام شود. در این معماری نهادهای میزبان دارایی مردم را خواهیم داشت.
مشاور وزیر اقتصاد بیان کرد: سطح دوم سوئیچ سامانه توثیق هوشمند است که با نهادهای امین دارایی ارتباط برقرار می‌شود و بازوی اجرایی توثیق هوشمند می‌شوند. در حال برنامه‌ریزی برای نهادهای امین دیگر هستیم. در این زیرساخت بنا داریم نوآوری نهادی جدید را پایه‌ریزی کنیم. دنیای توثیق الکترونیکی گسترده است و این زیرساخت باعث کاهش هزینه‌ها و تامین مالی بدون نقدینگی می‌شود.
در ادامه حمیدرضا نورعلی‌زاده، عضو هیئت مدیره بیمه سامان نیز درباره ترفندها و وقایع، کنترل‌گری به عنوان جایگزین نیروی انسانی، توانمندسازی انسان‌ها، تولید کسب و کارهای جدید و بهبود رفاه در صنعت بیمه توضیحاتی ارائه کرد.
سپس روحانی، رئیس کانون هماهنگی افتا عنوان کرد: گاهی الکترونیکی و دیجیتالی شدن و تحول دیجیتال را مترادف هم می‌بینیم. هوش مصنوعی نیز تعاریف مختلفی دارد و همه به دنبال الصاق نام هوش مصنوعی به کسب و کارشان هستند.
وی افزود: رایج‌ترین موارد هوش مصنوعی مدیریت ارتباط با مشتری و دستیاری پرسنلی است اما یکی از موارد موضوع امنیت سایبری است. ویژگی هوش مصنوعی این است که اگر داده‌های زیادی داشته باشیم الگوهای خرابکارانه را از طریق سیستم می‌توان شناسایی کرد.
همچنین سهیل یحیی‌زاده، رئیس کمیته فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس اظهار کرد: فراکسیون راهبردی از فعال‌ترین فراکسیون‌ها در هوش مصنوعی و مباحث این چنینی بوده است. در دو سال اخیر در بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در حوزه تحول دیجیتال رد پای خود را گذاشتیم. 
وی با اشاره به بحث شهرهای خردمند توضیح داد: مدیران ما با صنعت دیجیتال احساس آشنایی دارند و صنعت بانک و بیمه در این بخش پیشرو بوده است.
یحیی‌زاده گفت: باید بخش خصوصی را پای کار بیاوریم. همچنین شورای راهبردی هوش مصنوعی توسط رئیس‌جمهور راه اندازی شده و نیازمند آن هستیم نقطه نظرات را به دور از جزیره‌ای شدن و کلان برای افراد تصمیم گیرنده و قانون‌گذاران اعلام کنیم.
آزاد لطیفی‌نژاد عضو هیات مدیره ساویز عنوان کرد: هوش مصنوعی و هرچه استفاده می‌کنیم ابزار کسب درآمد و ارائه خدمات است.
وی با اشاره به انواع برنامه وفاداری توضیح داد: با ابزارهایی که داریم می‌توانیم ارتباط دو سویه با مخاطب را افزایش و مشتری را مشارکت بدهیم. بسیاری از طرح‌ها با دید کسب و کار طراحی می‌شود اما باید نیاز مشتری پاسخ داده شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.