×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | بورس میزبان شرکت های تابعه هلدینگ پتروفرهنگ

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مسئول امور مجامع و مشاور مدیر عامل شرکت پترو فرهنگ در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: طرح های توسعه ای در حال ساخت ظرفیت تولید را در این هلدینگ را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد و در این مسیر هلدینگ پتروفرهنگ در حال انجام مراحل مختلف عرضه سهام شرکت های زیر مجموعه خود در بورس است تا بلافاصله بعد از بهره برداری طرح ها و تعیین ارزش واقعی شرکت و کشف قیمت امکان واگذاری سهام فراهم شود. 
عرضه سهام پتروشیمی مروارید در بورس تا پایان سال
محب اله دولت زاده در مورد روند ورود به بورس شرکت های زیر مجموعه این شرکت گفت: اولین شرکت بورسی پترو فرهنگ شرکت پتروشیمی خراسان بود که سهام آن در سال ۹۱ عرضه شد. بعد در نظر است پتروشیمی مروارید به عنوان دیگر شرکت پتروفرهنگ در بورس عرضه شود که اقدامات اولیه و مراحل پذیرش در بورس آن انجام و حدود ۶ ماه آینده سهام آن از طریق بورس عرضه خواهد شد.
شرکت کیمیای پارس خاورمیانه سومین شرکت بورسی زیر مجموعه پترو فرهنگ
وی افزود: شرکت کیمیای پارس خاورمیانه سومین شرکت بورسی زیر مجموعه پترو فرهنگ خواهد بود. این شرکت که در حال حاضر با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت در صورت تامین اکسیژن بزودی به تولید خواهد رسید و بلافاصله مقدمات آماده سازی جهت ورود به بورس آغاز و پس از کشف ارزش واقعی قیمت هر سهم در یک پروسه یکساله وارد بورس خواهد شد.
انجام اقدام های لازم برای عرضه سهام هلدینگ پترو فرهنگ
دولت زاده در مورد زمان عرضه سهام هلدینگ پترو فرهنگ نیز گفت: ورود شرکت پتروفرهنگ به بورس منوط به بهره برداری از شرکت کیمیای پارس خاورمیانه و پتروشیمی سبلان خواهد بود تا ارزش واقعی هر سهم در پترو فرهنگ کشف شود این در حالی است که اقدامات لازم برای عرضه در حال انجام است.
دولت زاده در مورد سهام معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: معلمان اگر علاقه‌مند به داشتن سهام گروه صندوق ذخیره فرهنگیان باشند اگرچه مالکیت صددرصدی صندوق را دارند، در حال حاضر می‌توانند همانند دیگر سهامداران شرکت‌های بورسی از طریق کارگزاری‌ها سهام شرکت‌های بورسی را از بازار سهام خریداری کنند.
چشم انداز تبدیل هلدینگ پترو فرهنگ به یک هلدینگ بزرگ پتروشیمی
وی در مورد چشم انداز هلدینگ پتروفرهنگ خاطر نشان کرد : صندوق ذخیره فرهنگیان شرکت پتروفرهنگ را در سال ۸۷ با سرمایه اولیه ۱۰ میلیارد تومان ثبت کرد و در حال حاضر این شرکت هزار میلیارد تومان سرمایه دارد و در حال افزایش است. شرکت پتروفرهنگ طی ۱۱ سال گذشته سودآوری خوبی برای صندوق داشته است. با این وجود در نظر داریم که پترو فرهنگ را به یکی از بزرگترین هلدینگ های پتروشیمی تبدیل کنیم و بر همین اساس سرمایه گذاری های خوبی در صنعت پتروشیمی صورت گرفته است.
مسئول امور مجامع و مشاور مدیر عامل شرکت پترو فرهنگ در پایان در مورد ترتیب سهامداری شرکت پترو فرهنگ در برخی از شرکتهای پتروشیمی گفت: در حال حاضر شرکت پتروفرهنگ دارای بیش از ۹۰ درصد پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه مجری طرح متانول، ۱۹ درصد سهام پتروشیمی خراسان تولید کننده اوره آمونیاک و پودر ملامین، ۴۶.۵۵ درصد از سهام پتروشیمی مروارید با محصولاتی مانند اتیلن و MEG، ۵۱ درصد از سهام شرکت انرژی سپهر مجری سه طرح متانول و یک طرح اوره و آمونیاک، ۱۰۰ درصد از طرح پتروشیمی مهتاب پارسیان ( طرح GTX در منطقه انرژی بر پارسیان) ، ۵۷ درصد از سهام پردیس آذربایجان مجری طرح GTX، ۴۰ درصد از سهام پتروشیمی کیان (الفین ۱۲) ، ۲۰ درصد از پتروشیمی لاوان مجری طرح اوره و آمونیاک و حدود ۶۰ میلیون سهم پتروشیمی مارون است که بعد از بهره برداری پروژه‌های گسترده‌تری در دستور کار پتروفرهنگ قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.