×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بومی سازی ۳۶۰۰ قطعه نیروگاه های برق در سال ۹۸

تجارت گردان | بومی سازی ۳۶۰۰ قطعه نیروگاه های برق در سال ۹۸

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو؛ علی عیسی‌پور با بیان اینکه سال گذشته سه هزار و ۶۰۰ قطعه نیروگاهی در کشور بومی‌سازی شده است؛اظهار کرد: عمده تجهیزات باقی مانده در این بخش مربوط به لوازم یدکی و قطعات داغ نیروگاهی است که از خارج تامین شده و بایستی در دوره تعمیرات اساسی تعویض شوند.
مدیرکل دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌های شرکت تولید نیروی برق حرارتی تاکید کرد: بر همین اساس در تلاشیم امسال ۸۰ درصد قطعات باقی‌مانده یدکی نیروگاه‌ها را بومی‌سازی کنیم تا جمع کل قطعات ساخت داخل نیروگاه‌ها را به ۹۸ درصد برسانیم.

وی با اشاره به تدوین شیوه‌نامه همکاری میان شرکت تولید برق حرارتی و پژوهشگاه نیرو، گفت: به منظور انجام طرح‌های تحقیقاتی حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که ۱۰ میلیارد تومان از این رقم توسط پژوهشگاه نیرو در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد تا طرح‌های تحقیقاتی مورد نیاز از سوی این مراکز علمی انجام شود.
عیسی‌پور با تاکید بر اینکه ۷۴ پروژه تحقیقاتی اولویت‌دار امسال شرکت به پژوهشگاه نیرو ارسال شده است، افزود: در این میان حدود ۱۵ میلیارد تومان نیز اعتبار در نظر گرفته شده تا برخی از طرح‌های تحقیقاتی توسط پژوهشگاه نیرو انجام شود و یا با برگزاری مناقصه به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار شود.
مدیرکل دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌های شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه عمده پروژه‌های تحقیقاتی شرکت کاربردی هستند، گفت: از دیگر برنامه‌های شرکت اختصاص اعتبار برای پروژه‌های تحقیقاتی تقاضامحور است؛ بر اساس برنامه جدید پروژه‌های مورد نیاز نیروگاه‌ها در این خصوص به شرکت مادرتخصصی اعلام خواهد شد و پس از تایید طرح برای اجرا به پژوهشگاه نیرو ابلاغ خواهد شد.
وی با اشاره به تدوین بانک اطلاعاتی پروژه‌های تحقیقاتی در شرکت، گفت: در این سامانه لیست پروژه‌های مصوب شده و تقاضامحور شرکت بارگذاری خواهد شد تا هر مرکز دانشگاهی در صورت توانایی انجام آن پروژه با مجموعه پژوهشگاه نیرو وارد مذاکره شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.