×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بیش از ۳ میلیون تن صادرات و واردات از بندر پارسیان انجام شد

سید علی اصغر علامه همزمان با بازدید حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان طی ارائه گزارشی بیان داشت: ماههای آخر سال ۹۹ منطقه ویژه را تحویل گرفتم شما هم تشریف اوردید که پروژه های سرمایه گذاری و زیر ساختی متوقف بودند. قبل از سال ۱۴۰۰ بودجه ای که به منطقه ویژه اختصاص داده می شد در حوزه پرداخت حقوق و دستمزد بود. اما امروز بخش عمده بودجه منطقه ویژه عمرانی است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی با بیان اینکه در سه سال اخیر، چهار پست اسکله به بهره برداری رسیده است، بیان داشت: سه میلیون تن صادرات و واردات در شرایطی که در حال ساخت و ساز بوده ایم از بندر پارسیان انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون بیش از ۳ میلیون تن انواع مواد معدنی شامل کلینکر و سیمان از این بندر صادر و پودر آلومینا جهت تولید آلومینیوم از این بندر وارد شده است. با آغاز عملیات ساخت سایر پست های این بندر شاهد رونق
علامه با اشاره به مسوولیت های اجتماعی انجام شده توسط منطقه ویژه اقتصادی پارسیان عنوان کرد: در بیش از ۲۵ روستا در حوزه ورزش، فضای سبز، بهداشت و درمان و آموزش اقدامات خوبی انجام شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین پروژه های منطقه احداث کانال هدایت آب سد بردول به سمت دریا است، اظهارداشت: در حوزه شهری معضل جدی آب سرریز سد بردول در زمان بارندگی ها است. منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با حمایت سازمان ایمیدرو منابع و پیمانکار آن هم مشخص شده است. موانعی در خود شهرستان داریم که امیدواریم توسط دستگاه‌های متولی برطرف شود.
علامه با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی بیش از ۳ هزار نفر در منطقه ویژه مشغول به کار هستند عنوان داشت: در سال جاری ۱۱۵۰ شغل جدید در منطقه ویژه ایجاد شده است و بالای ٨٠ درصد نیروها و مدیران در بدنه شرکت بومی شهرستان و استان هرمزگان هستند.
وی عنوان کرد: در سفر هیات دولت به استان هرمزگان ۱۱ پروژه زیرساختی و سرمایه گذاری آماده بهره برداری و کلنگ زنی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.