×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
بیش از ۴۰ هزار تن ذرت کشف شده در کرمانشاه تعیین تکلیف شده است

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان اموال تملیکی، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در یکی از خبرگزاری های کشور خبری با عنوان “ورود قوه قضاییه به موضوع تعیین تکلیف ۵۳ هزار تن ذرت فاسد در کرمانشاه” منتشر شد که با واکنش سخنگوی سازمان اموال تملیکی مواجه شد.

در این مطلب که به نقل از قوه قضائیه منتشر شده بود، قاسم رسولی فاضل نماینده قوه قضاییه در هیات عالی نظارت سازمان اموال تملیکی گفته بود که ۵۳ هزار تن ذرت قاچاق از ابتدای سال گذشته توسط کاشفین در استان کرمانشاه شناسایی شده و در اختیار اموال تملیکی استان قرار گرفته و بخشی از این ذرت‌ها به علت شرایط بد سیلوها فاسد شده و از بین رفته است.

در همین رابطه سخنگوی سازمان اموال تملیکی ضمن ابراز تاسف از انتشار برخی مطالب بدون صحت سنجی در رسانه ها، درباره حواشی پیش آمده پیرامون این مطلب اظهار کرد: اطلاع رسانی غیر اصولی درباره موضوعات مهم کشور ممکن است باعث تشویش اذهان عمومی شود و باید پیش از درج خبر نسبت به بررسی ابعاد دقیق آن اطمینان حاصل کرد.

صاحب حجتی درباره جزئیات خبر مرتبط با کشف ذرت ها گفت: محموله مکشوفه ۵۳ هزار تن ذرت بوده که در مرداد ماه ۱۴۰۰ توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف و بعد از آن به اداره کل اموال تملیکی استان کرمانشاه تحویل داده شد که بلافاصله طی یک روز نسبت به دریافت مجوز فروش آن طبق تبصره ۲ ماده ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به جهت جلوگیری از فساد اقدام شد.

سخنگوی سازمان اموال تملیکی افزود: در مرحله بعدی به منظور رعایت ماده ۵۵ مکاتبه و نمونه برداری توسط سازمان دامپزشکی استان کرمانشاه به انجام رسید که بعد از ضدعفونی محصول یاد شده و حشره زدایی از آن، تایید قابلیت مصرف در تاریخ هشتم دی ماه ۱۴۰۰ توسط سازمان دامپزشکی استان به سازمان اموال تملیکی استان اعلام شد و بعد از آن سازمان نسبت به فروش آن به شرکت پشتیبانی امور دام کرمانشاه اقدام کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار تن از این محصول تا تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ تخلیه و تحویل شرکت پشتیبانی امور دام شده است و تخلیه مابقی آن بدون وقفه در حال اقدام است، تاکید کرد: گواهی مصرف و سلامت این کالا به تایید سازمان دامپزشکی استان کرمانشاه رسیده و نماینده سازمان دامپزشکی نظارت ثابت و روزانه خود را بر خروج کامیون های بارگیری شده معمول داشته و برای خروج کامیون های حامل ذرت از قرنطینه مجوز صادر کرد، لذا هرگونه ادعا بر فساد کالای یادشده صحت نداشته و تکذیب می شود.

حجتی اضافه کرد: تعیین تکلیف سازمان اموال تملیکی در فروش کالاهای مذاکره‌ای در قالب مصوبات شورای فروش بوده و خریدار در صورت پذیرش شرایط آن نسبت به تخلیه کالا اقدام می‌کند و انعقاد هرگونه قرارداد با خریدار سابقه ندارد، لذا شرکت پشتیبانی امور دام با قبول شرایط فروش نسبت به تحویل و تخلیه ۴۰ هزار تن اقدام و تاکنون هم نسبت به پرداخت مبلغ ۲۰ هزار تن اقدام کرده و بقیه آن نیز در حال انجام است.

وی یادآور شد: سازمان اموال تملیکی با تعهد مکتوب شرکت پشتیبانی امور دام کشور، به عنوان یک شرکت ۱۰۰ درصد دولتی تعهد پرداخت لازم را اخذ کرده و شرکت مذکور هم نسبت به پرداخت وجه کالا به تدریج اقدام کرده است.

سخنگوی سازمان اموال تملیکی گفت: میزان خروجی کالا در سال ۱۴۰۰ برای این موضوع حدود ۲۲ هزار تن بوده و از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون هم بالغ بر ۱۹ هزار تن از ذرت های مذکور تعیین تکلیف شده است؛ لذا ادعای تعیین تکلیف تنها هفت هزار تن از این ذرت ها در خبر منتشر شده صحت ندارد.

وی  در پایان اظهار کرد: لازم به ذکر است که گزارش کامل روند تحویل، تخلیه و بارگیری، صدور مجوز فروش، نتایج سلامت کالا و میزان کالای تحویلی به شرکت امور دام کشور طی نامه‌ای در ابتدای سال جاری مورخ چهارم فروردین ماه به دادستان محترم کرمانشاه نیز ارسال شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.