×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بیش از ۷۰ فروند هواپیما و بالگرد وارد ناوگان هوایی شده است 

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی بخش معاون وزیر و رییس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری دومین روز از هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار داشت: ضمن گرامیداشت هفته حمل و نقل و تبریک به فعالین شقوق هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای، عملکرد ۹ ماهه این سازمان و برنامه های در دست اقدام و پیشرو در این نشست تشریح می شود.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه نظرات مختلف بخش خصوصی و حاکمیت اخذ شد تا چراغ راهی برای صنعت هوایی باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ریل گذاری  چهار راهبرد در برنامه هفتم توسعه گفت: آنچه مصوب شد در بخش‌های مختلف به حوزه‌های اقتصادی و ایمنی و بخش‌هایی که می‌تواند به توسعه گردشگری کمک کند، لحاظ کردیم.

محمدی بخش در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: بیش از ۷۰ هواپیما و بالگرد خریداری و وارد ناوگان شده و در بحث نوسازی ناوگان، تامین نقدینگی برای ناوگان انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مرجع رسمی اعلام پرواز هواپیماها سازمان هواپیمایی کشوری است.  در حال حاضر ۱۹۰ هواپیمای فعال داریم که تعدادی از آنها  باری و تعدادی بیزنس جت است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تعدادی از این ۷۵ فروند هواپیمای وارداتی به محض ورود موردچک های تعمیراتی قرار می گیرند که ۳۰ فروند از این هواپیماها به ایرلاین ها الحاق شده است. 

وی گفت: تصمیمی بر افزایش تعداد شرکت های هواپیمایی نداریم اما در پی ظرفیت های قانونی که از مراجع بالادستی گرفته شد، علاقه مندان به حوزه حمل و نقل هوایی می توانند مالک هواپیما و بهره بردار جدا باشد.

محمدی بخش افزود: در نوسازی تامین اعتبار انجام شده اما تا قبل از ورود هواپیما به کشور رسانه ای نمی شود. البته در آینده نزدیک شاهد خبرهای خوبی خواهیم بود.

وی با اشاره به تخصیص سوخت هواپیما از طریق سامانه سدف گفت: سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیمای مورد تایید را معرفی می کند. روزانه ۴.۵ میلیون لیتر سوخت مصرف می شود و شرکت های هواپیمایی کارگو یا باری و هلیکوپتری و نیروهای مسلح سوخت آزاد مصرف می کنند اما شرکت های هواپیمایی روزانه یک میلیون لیتر برای مسیرهای خارجی  و ۲.۵ میلیون لیتر برای سفرهای داخلی سوخت جت مصرف می کنند.

وی با اشاره به تولید هواپیماهای بومی نیز بیان داشت: یکی از راهبردهای چهارگانه ما درون زا بودن است. سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت صمت هر کدام در این زمینه مسئولیت دارند و پلتفرم آماده شد و سازمان هواپیمایی کشوری در کنار پروژه ساخت هواپیمای بومی قرار دارد.

وی افزود:  استاندارهای لازم طراحی شده است و پس از تکمیل و نهایی شدن برای بهره برداری مورد استفاده هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.