×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
بیماری کووید ۱۹ شرایط مبارزه با ملخ صحرایی را سخت کرده است

تجارت گردان | بیماری کووید ۱۹ شرایط مبارزه با ملخ صحرایی را سخت کرده است

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از سازمان خواربار جهانی فائو، در حالی که جهان در حال مبارزه برای کند کردن انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از بیماری کووید ۱۹ است، برخی کشورها در جنوب و جنوب غرب آسیا درگیر آفت ملخ است. این آفت پیشتر از سوی فائو به عنوان بزرگ‌ترین آفت بخش کشاورزی مطرح شده بود.

بر اساس اعلام فائو گله‌های ملخ صحرایی طی چند ماه گذشته به آرامی به منطقه غرب آسیا رفته و پس از این که به مزارع و مراتع در ایران و پاکستان آسیب وارد کرد، اکنون محصولات کشاورزی هند را به شدت تهدید می‌کند. حمله این ملخ‌ها بدترین تجربه در بیش از یک نسل گذشته است. 

بر اساس این گزارش در حالی که بسیاری از کشورها در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، تأثیرات این ملخ‌ها برای مراتع و مزارع بسیار زیاد بوده است.

جانگ جین کیم، نماینده بخش فائو در منطقه آسیا گفت: ما نمی‌توانیم و نباید میزان خسارت این ملخ‌ها را کمتر ارزیابی کنیم و یا تأثیر آن را در بخش امنیت غذایی و گرسنگی نادیده بگیریم. ما باید برای مقابله با این آفت بجنگیم. این ملخ‌ها به انواع گیاهان وحشی، درختان و حتی چمن‌ها خسارت وارد می‌کند و البته به درختان میوه و سبزیجات هم خسارت وارد می‌کند. 

در بسیاری از کشورها بیماری کووید ۱۹ نیز مردم را درگیر کرده و بسیاری از فعالیت‌ها متوقف شده است. بنابراین پیشنهاداتی که فائو ارائه می‌کند برای جلوگیری از خسارت این ملخ‌ها در شرایط کرونایی است که بسیاری از کشورها با آن درگیر شده‌اند.

در این میان فائو از کشورهای عضو که درگیر بیماری کووید ۱۹ و ملخ صحرایی هستند حمایت می‌کند. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.