×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | بیمه‌نامه‌های صندوق ضمانت در قرارداد‌های صادراتی جایگزین ال سی می‌شود

ببه گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از اشگاه خبرنگاران جوان، افروز بهرامی مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران، در حاشیه دومین همایش ملی تامین مالی صادرات با اشاره به اهمیت صادرات غیرنفتی گفت: عملکرد صندوق توسعه صادرات برخلاف صادرات غیرنفتی که از لحاظ آماری رشدی نداشته،   ۱۰۲ درصد رشد کرده است.

وی با اشاره به شوک ارزی سال گذشته گفت: متاسفانه شوک ارزی سال گذشته سبب بروز مشکلاتی برای کشور شد، اما از طرفی فرصت خوبی برای صادرکنندگان ایجاد کرد و از این رو می توان، رونق تولید را در توسعه صادرات غیرنفتی دید.

بهرامی تصریح کرد: در جلساتی که ما با صادرکنندگان داشتیم آن‌ها بار‌ها اعلام می‌کردند که اگر جلوی قاچاق گرفته و قیمت ارز واقعی شود ما می‌توانیم قله‌های صادرات را فتح کنیم و اکنون که با افزایش قیمت ارز جذابیت قاچاق از بین رفته و قیمت ارز به قیمت واقعی خود نزدیک شده است ، فرصت بسیار خوبی پیش آمده که باید از آن استفاده کرد.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران ادامه داد: صندوق ضمانت وظیفه پوشش ریسک‌های سیاسی و تجاری را بر عهده دارد، به خصوص در شرایط فعلی که بانک‌ها در گشایش اعتبارات اسنادی با مشکل روبرو هستند بیمه‌نامه‌های ما می‌تواند در قرارداد‌های صادراتی جایگزین ال سی شود.

وی اظهار کرد: ما در کنار نظام بانکی سرمایه در گردش شرکت‌های صادرات محور را تامین می‌کنیم و امروز اگر صادرکنندگان ضمانت‌نامه ما را به بانک‌ها ببرند از آن‌ها قبول می‌شود و در تسهیلات ارزی یک درصد و ریالی دو درصد کمتر سود پرداخت می‌کنند.

بهرامی ادامه داد: پروژه دیگر ما همکاری بورس کالا و انرژی است که در رینگ صادراتی حضور داشته باشیم تا علاوه بر انتشار اوراق بدهی، بتوانیم ضمانت نامه کالا را صادر کنیم. صندوق ضمانت صادرات در کنار بانک توسعه صادرات ۳۰ درصد از منابع مالی تولیدکنندگان صادرات محور را تامین کرده است.

وی در خصوص مشکلات صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی گفت: این شرکت‌ها به دلیل تحریم نمی‌توانستند ضمانت‌نامه بانکی تهیه کنند و به کارفرمای خارجی ارائه کنند که، اما اکنون این وظیفه را به عهده گرفتیم و اکثر کارفرما‌ها نیز ضمانت‌نامه ما را قبول دارد آن دسته از کارفرما‌ها که حاضر به پذیرفتن نشدند در حال مذاکره با سازمان‌های همتای خود در آن کشور‌ها هستیم تا مشکلات حل شود.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران در پایان تصریح کرد: ما در صندوق ضمانت صادرات پذیرای انتقادات و پیشنهادات صادرکنندگان هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.