×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بیمه ملت؛ یک کارفرما با فرصت‌های برابر

به گزارش تجارت گردان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛تیم مدیران ارشد بیمه ملت با یک تفکر مبتکرانه نسبت به اجرای برنامه‌ای برای تقویت خلاقیت، سختکوشی و استقلال در کارکنان بیمه ملت اقدام کرد.

هیات‌مدیره بیمه ملت، مساله استفاده از فرصت‌ها در زمان مناسب را بسیار خوب می‌دانند و با گردآوری فارغ‌التحصیلان و نخبگان رشته‌های مختلف از بهترین دانشگاه‎های ایران در رهبری شرکت تحت مدیریت‌شان با کمترین تردید به پیش می‌تازند.

ایده هیات‌مدیره بیمه ملت این است که با قدرتمندکردن کارکنان، مجموعه بیمه ملت قوی‌تر می‌شود. آنها معتقدند که باید شاگرد کسانی باشیم که بالاتر از ما هستند، معلم افرادی که از ما پایین‌ترند و همسفر و همکار اشخاصی که هم‌سطح ما هستند. این‎گونه است که شرکت با یک نظم و ترتیب خاص پیش خواهد رفت.

دکتر دلفراز، اعتبار تمام و کمال برای این ایده بود. او با نوید ارتقای کارکنان شایسته؛ تغییر مثبت و مداوم و به‌روزبودن آنها را سبب شد تا جایی‌که چشم‌انداز آینده برای آنها به شکل متفاوتی تغییر کرد.

او در رویدادی تاریخ‌ساز در بیمه ملت، ۲۲ همکار از کارشناسان شایسته و زبده بیمه ملت را به سمت سرپرست اداره منصوب کرد و ۱۷ سرپرست را به سمت رئیس اداره ارتقا بخشید. همچنین دو رئیس اداره نیز مدیریت دو واحد این شرکت را بر عهده گرفتند.

تیم مدیران ارشد بیمه ملت معتقد است که وجود نیروهای متخصص در شرکت، موجب می‌شود تا بهتر بتوانیم به هدف‌های سازمانی دست یابیم و ادامه این روند و تحقق کامل هدف‌ها نیازمند هم‌افزایی و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در شرکت است. او این شیوه تفکر را در بیمه ملت نهادینه کرده است.

اکنون کارکنان بیمه ملت همواره با سخت‌کوشی و انجام امور به بهترین شکل ممکن، به پیمودن نردبان ترقی می‎اندیشند و در به حداکثر رساندن ارائه خدمات بیمه ملت به شکل مطلوب به مشتریان و بیمه‌گزاران آن؛ به عنوان یک مجموعه فوق‌العاده از محصولات بیمه‌ای خاص و متفاوت در مقایسه با دیگر شرکت‌های حاضر در صنعت می‌کوشند.

در ادامه با چند نفر از همکارانی که در یکسال گذشته ارتقای سمت دریافت کرده‌اند گفت‌وگوی کوتاهی کردیم که با هم می‌خوانیم:

یحیی میرزایی، مدیر کسب و کار دیجیتال بیمه ملت:

معمار کلیدی توسعه کسب و کار دیجیتال

تجارت گردان | بیمه ملت؛ یک کارفرما با فرصت‌های برابر

یحیی میرزایی، تیر ۱۳۸۸ به عنوان کارشناس برنامه و بودجه وارد شرکت بیمه ملت شد و به ترتیب در جایگاه کارشناس مطالعات، رئیس اداره مطالعات و بررسی‌های اقتصادی، سرپرست مدیریت طرح و توسعه و مدیریت توسعه کسب‌وکار دیجیتال به فعالیت پرداخت. او کارشناسی مدیریت صنعتی از دانشگاه گیلان و کارشناسی‌ارشد کارآفرینی از دانشگاه تهران را در کارنامه‌اش دارد و اکنون دانشجوی دکتری کارآفرینی دانشگاه تهران است.

پشتکار، تعهد به کار و همراهی با تغییر و تحولات را ازجمله مهمترین ویژگی‌های خود می‌داند. او که تمام پله‌های ترقی را در بیمه ملت با تلاش و کوشش پیموده، با توجه به ماهیت و فلسفه وجودی بیمه ملت، رشد و ارتقا در بیمه ملت را از ابتدای شروع به کار در ذهن خود داشته است. میرزایی می‌گوید که از تمام مدیریت‌های عامل شرکت بیمه ملت حکم و تقدیرنامه دریافت کرده است.

میرزایی در تیر ۱۳۹۹ در دوره مدیریت عاملی دکتر دلفراز، با تاکید و اولویت ایشان در حوزه کسب‌وکار دیجیتال و اهمیت ایجاد جایگاه مناسب در این زمینه توسط شرکت بیمه ملت؛ به عنوان مدیر کسب‌وکار دیجیتال و معمار توسعه این حوزه مشغول به فعالیت شد و امیدوار است با کمک همکاران این مدیریت و با همراهی دیگر بخش‌های سازمان و در سایه حمایت مدیران ارشد، بیمه ملت بتواند به جایگاه مناسبی در این زمینه دست یابد.

او در ارتباط با وضعیت و چالش‌های پیش رو، همیاری و همدلی را عامل موفقیت سازمان می‌داند و معتقد است که حمایت‌های مالی و همدلانه‌ای که شرکت بیمه ملت در این زمان و در قالب‌های متعدد نسبت به کارکنان ابراز داشته است، در ایجاد انگیزه، وفاداری و فعالیت بیشتر کارکنان بسیار ثمربخش خواهد بود.

میرزایی به علاقه‌اش به مطالعه کتاب، کوهنوردی، طبیعت‌گردی، کار در فضای پژوهشی و تحقیقاتی اشاره می‌کند و حوزه‌های نوین را به لحاظ کاری بسیار جذاب می‌داند.

سنا مصلی، سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و حوادث بیمه ملت:

آینده همان اتفاقی است که امروز در من می‌افتد

تجارت گردان | بیمه ملت؛ یک کارفرما با فرصت‌های برابر

سنا مصلی، ششمین بانویی است که دی‌ماه  سال ۱۳۹۹ با حکم دکتر دلفراز به سمت مدیریت منصوب شد. در مردادماه ۱۳۸۷، به عنوان کارشناس بیمه‌های زندگی با مدیر وقت منابع انسانی بیمه ملت مصاحبه کرد و به گفته خودش، تجربه‌های بسیار خوبی در این رشته و به واسطه جابه‌جایی در صدور و خسارت بیمه‌های زندگی و فرایند بیمه‌گری کسب کرد.

او فضای جذاب بیمه ملت و علاقه‌اش به شرکت را عامل بسیار مهمی در ایجاد انگیزه کارکنان می‌داند و با انرژی‌ای که در چشمانش موج می‌زد، از تعیین هدف‌ها و برآورده‌شدن آنها بر اساس برنامه‌ریزی چندساله‌اش گفت و با بیان این‌که «آینده همان اتفاقی است که امروز در من می‌افتد» دیدگاه شایسته‌سالاری و حفظ روند رو به رشد بیمه ملت را ستایش کرد.

از منظر سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و حوادث بیمه ملت، این شرکت همچون یک خانه، فرصت بزرگ‌شدن و یادگیری را به کارکنانش می‌دهد و برای توانمندسازی آنها از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند. از تفریح‌هایش در روزهای پرمشغله معمول، تحصیل و حضور در کانون گرم خانواده‌اش است.

عباس آزادمنش، رئیس اداره آموزش کارکنان:

اصلاح بی‌هیاهو 

تجارت گردان | بیمه ملت؛ یک کارفرما با فرصت‌های برابر

در بیمه ملت مدیرعامل‌هایی که آمدند هر کدام به سهم خودشان زحمت زیادی برای سازمان کشیدند، ولی از آن جایی که از قدیم گفته‌اند اگر می‌خواهی املتی خوشمزه درست کنی باید چند تخم‌مرغ بشکنی! این‌جا مصداق پیدا می‌کند. کاری که دکتر دلفراز کردند حفظ و نگهداشت سیستم و روش‌های درست در سازمان و حذف و اصلاح شیوه‌های غلط، بدون هیچ‌گونه هیاهو و ایجاد چالش سازمانی بود. ایشان در زمینه اصلاح ساختار نیروی انسانی محافظه‌کاری را کنار گذاشتند و در جایی‌که باید تصمیم صریح و سریع می گرفتند خیلی زود و شایسته، تصمیم‌شان را می‌گرفتند که در کارکرد کارکنان و عملکرد سازمان بسیار موثر افتاد. از دکتر دلفراز به خاطر نوع عملکردشان و تاثیر مثبت آن در همه امور بسیار سپاسگزارم و قدردان زحمت‌های‌شان هستم.

محمدرضا حیدری‌لک، سرپرست اداره بیمه‌های کشتی:

تجربه حس خوب

تجارت گردان | بیمه ملت؛ یک کارفرما با فرصت‌های برابر

از سال ۱۳۸۸ که افتخار همکاری با شرکت بیمه ملت را پیدا کردم، در این سال‌ها با فرازونشیب‌های کاری متعددی، مانند دیگر کارکنان سایر شرکت‌ها و موسسات، روبه‌رو شدم. در ۱۲ سال سابقه فعالیت کاری، شش سال از آن به عنوان رئیس اداره‌های خسارت مالی (ثالث و بدنه) و خسارت جانی مشغول به فعالیت بودم. با توجه به فعالیت‌هایم در کاهش میزان قابل توجهی از خسارت‌های پرداختی شرکت، اما متاسفانه گاهی احساس «دیده‌نشدن» برایم بسیار آزاردهنده بود. البته ممکن است بسیاری دیگر از همکاران نیز خود این حس را تجربه کرده باشند. این حس موجب شد که تصمیم بگیرم فیلد کاری‌ام را تغییر دهم اما از آنجایی‌که همواره اعتقاد دارم عملکرد و کارایی مثبت روزی به نتیجه خواهد رسید، خوشبختانه با ورود آقای دکتر دلفراز مدیرعامل محترم، این مهم به واقعیت پیوست و در سایه لطف ایشان و کمک‌های بی‌دریغ آقای قراگوزلو معاون محترم فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت، حس خوب کار در محیطی پویا را لمس کردم و این حس آزاردهنده مرا رها کرد. سپاسگزار و قدردان زحمت‌های این عزیزان و بزرگواران هستم و توفیق روزافزون شرکت را از خداوند منان خواستارم و به همه دوستان و سروران خود در شرکت عرض می‌کنم که زحمت و تلاش مستمر بی‌نتیجه نخواهد ماند و همواره به ثمر خواهد نشست.

فاطمه رازقی، رییس اداره بیمه‌های مسئولیت و مهندسی مجتمع مرکزی:

زدودن غبار بی‌انگیزگی

تجارت گردان | بیمه ملت؛ یک کارفرما با فرصت‌های برابر

از سال ۱۳۸۸ این افتخار را داشتم که در بیمه ملت فعالیت کنم. بیش از یک دهه شاهد فراز و نشیب‌های زیادی در حیطه کاری خود و رویدادهای شرکت بودم و مجموع این اتفاق‌ها برای من تجربه‌های خوبی به ارمغان آورد که بسیار برایم ارزشمند هستند.

در زمان حضور جناب آقای دلفراز به عنوان مدیرعامل، اتفاق‌های بسیار خوبی در شرکت رقم خورد که یکی از آنها ارتقای منابع انسانی از درون شرکت بود. ایشان خیلی به‌جا و به‌موقع غبار بی‌انگیزگی را از سر و روی شرکت برداشتند و اقدامات موثری برای تقویت روحیه و انگیزه کارکنان انجام دادند. این رویداد برای من هم بدون اطلاع قبلی و کاملا غیرمنتظره در شرایطی اتفاق افتاد که فشار بالای کار بسیار طاقت‌فرسا شده بود که موجب انگیزه مضاعف شد که جا دارد از ایشان تشکر کنم.

آزاده چراغی، رئیس اداره بیمه‌های اشخاص مجتمع مرکزی:

تصمیمات هوشمندانه

تجارت گردان | بیمه ملت؛ یک کارفرما با فرصت‌های برابر

من یکی از کارکنان قدیمی و در حال حاضر یکی از روسای جدید شرکت هستم که در سال ۱۳۸۸ با وعده ریاست اداره، جذب شرکت شدم؛ البته که در شرکت قبلی هم همین موقعیت سازمانی را داشتم، اما متاسفانه برخلاف پیگیری‌های زیاد در طول این سال‌ها این وعده محقق نشد.

پس از حضور دکتر دلفراز به عنوان مدیرعامل با یکبار ارائه درخواست، موضوع پس از بررسی کلیه مدارک مندرج در پرونده و کمتر از ۴۸ ساعت؛ پس از ۱۳ سال به تحقق پیوست. اتفاقی که در تمام این سال‌ها به امری غیرممکن و پیچیده بدل شده بود!

این تصمیم‌گیری و اجرا در مدت زمان به این کوتاهی، نشان‌دهنده قدرت، تجربه، شناخت و کارآمدی یک مدیر مسئول، متعهد و دلسوز است که قطعا خود مسیر پیشرفت را پله‌پله طی کرده و دغدغه پیشرفت کارکنان خود را دارد.

مدیری که به سرمایه‌های انسانی‌اش باور دارد و برای حفظ و افزایش انگیزه و تعهد کاری تصمیم‌های به‌موقع و هوشمندانه می‌گیرد.

من از دکتر دلفراز و تیم همراهشان صمیمانه تشکر می‌کنم و برای ایشان از خدای بزرگ صحت، سلامتی، موفقیت روزافزون و سعادت‌مندی خواستارم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.