×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
بی انضباطی مالی به کشور آسیب می‌زند

تجارت گردان | بی انضباطی مالی به کشور آسیب می‌زند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تاکید کرد: باید به تخلفات ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان متخلف رسیدگی شود و نام آن‌ها افشا شود.
وی در واکنش به گزارش‌های مطرح شده در جلسه شورای عالی قوه قضائیه درخصوص کوتاهی برخی مسئولان در انجام وظایف قانونی خود در حادثه مرکزپزشکی سینا و حادثه نطنز گفت: سیاست قطعی دستگاه قضایی پیگیری و مواخذه مسئولی است که به وظایف خود عمل نکرده است.رئیس قوه قضاییه افزود: به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، سازمان بازرسی و دادستانی گفته ام که طبق قانون باید مدیرانی را که به مسولیت خود عمل نکرده اند مواخذه کنند.
حجت الاسلام و المسلمین با بیان اینکه گاهی ترک فعل‌ها از انجام برخی اقدامان پر ضررتر است، گفت: عدم مدیریت بازار و نوسان قیمت‌ها مردم را آزرده کرده است و برای ایجاد ثبات در بازار نیاز به کارجهادی و طرح جامع اقتصادی داریم.رئیس قوه قضاییه گفت: شرایط کنونی اقتصادی، مدیریت نشدن قیمت‌ها و نوسان‌های قیمت‌ها در بازار مردم را آزرده کرده است و رنج می‌دهد.
وی افزود: کار دشمن، دشمنی است و تلاش دشمن در این زمینه بار اولش نیست و همواره به دنبال اخلال در نظام اقتصادی کشور بوده است.
وی گفت: راهکار برون رفت از این شرایط بر خلاف آن چه بعضی افراد تصور می‌کنند اینگونه نیست که مذاکره و نگاه کردن به خواسته‌های اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها باشد.
رئیس قوه قضاییه افزود: امروز برای همگان مشخص شده که این راه غلطی است و باید به دستان پرتوان زنان و مردان این کشور دل بست.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: همان گونه که در فرمایش‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی هم شنیده ایم، هیچ مشکلی نیست که راهکار و راه حل در درون کشور نداشته باشد و برای رفع مشکلات اقتصادی نیز باید به دنبال یافتن راه حل‌ها در درون کشور و ظرفیت‌های ملت بود. 
وی افزود: برای ایجاد ثبات در مدیریت بازار کشور، نیازمند کار جهادی و تلاش جدی هستیم و در این مسیر داشتن طرح‌هایی کارآمد ضروری است و در گام بعد آن چه ضرورت دارد این است که چنین طرح‌هایی باید تبیین شود. 
رئیس قوه قضاییه گفت: دولتمردان باید با مردم، صاحب نظران و نخبگان اقتصادی کشور حرف بزنند. 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: آن چه در این مسیر ضروری است اولاً داشتن طرح یا طرح‌هایی روشن و مشخص برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و پس از آن تبیین این طرح برای مردم و نخبگان است زیرا اگر در درباره مشکلی با مردم و نخبگان صحبت شود قطعاً همراهی خواهند کرد. 
وی گفت: در این مسیر باید با هر آن چه بی انضباطی مالی در کشور را به دنبال می‌آورد، برخورد شود. 
رئیس قوه قضاییه افزود: امروز دستگاه قضا مصمم است که با مساعدت بخش بانکی و پولی کشور اجازه ندهد افرادی تعهدات مالی خود را انجام ندهند و برای کشور مشکل ایجاد کنند. 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: نباید اجازه داد اعتبارات به افرادی سپرده شود که توانایی بازپرداخت ندارند و تضمین لازم را هم ارائه نمی‌کنند.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: با وجود اینکه کشور گرفتار شیوع بیماری کروناست، اما مجموعه‌های قضایی سراسر کشور باید به گونه‌ای کار کنند که هیچ پرونده‌ای برای رسیدگی معطل نماند.
وی در این حال تاکید کرد: رعایت اصول بهداشتی برای تضمین سلامتی همکاران قضایی و نیز مردم مراجعه کننده به واحد‌های قضایی ضروری است.رئیس قوه قضاییه گفت: مدیران و مسئولان قضایی سراسر کشور باید به نحوی کاری را مدیریت کنند که ضمن بررسی به موقع و سریع پرونده ها، حفظ سلامت همکاران و مردم تضمین شود.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: این مسئله نیازمند برنامه ریزی است و چنانچه در این برنامه ریزی امکاناتی لازم شد، واحد‌های استانی از مرکز درخواست کنند تا به کار دادرسی لطمه‌ای نخورد و دادرسی به موقع صورت گیرد.

  1. امراله مهماندوست

    آقای رئیسی رئیس محترم قوه قضائیه با سلام احتراما به فکر مردم فقیر باشید اینجانب چند جلسه به دادگاه رفته ام مجبورم چند جلسه دیگر هم بروم ولی به خاطر بی پولی مجبور شدم به بهانه ای که محکمه پسند بود همه پی گیری های قضایی ام را تعطیل کنم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.