×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | تأمین سرمایه در گردش از اولویت‌های بانک توسعه تعاون است

حجت اله مهدیان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست خبری ویژه بابیان مطلب فوق اظهار داشت: ازآنجاکه ضریب اشتغال‌زایی در بخش‌های کشاورزی و صنعت بیشتر می‌باشد لذا تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی فعال در این‌گونه بخش‌ها از اهداف و برنامه‌های اولویت‌دار بانک توسعه تعاون می‌باشد.

 وی همچنین با اشاره به حمایت این بانک از طرح اشتغال پایدار روستایی در این خصوص گفت: مطابق تکالیف قانونی تعیین‌شده برای این بانک مقرر گردیده است، بانک توسعه تعاون بالغ‌بر ۲۴۷۶ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه اشتغال پایدار روستایی پرداخت نماید که تاکنون از جمع کل این عدد مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به فعالین اقتصادی واجد شرایط اعطاشده است و بیش از ۹۷۰ میلیارد تومان نیز تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.

مهدیان افزود: طی ده سال گذشته تاکنون افزون بر ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به تعاون گران و سایر فعالین بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت گردیده است که دوسوم آن به‌تنهایی در طی ۲ سال اخیر اعطاء شده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تأکید بر نقش توأمانی اقتصادی –اجتماعی این بانک در ادامه افزود: مطابق تکالیف قانونی، بانک توسعه تعاون در سال‌های اخیر از نقش مهمی در حمایت از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی برخوردار بوده است. ضمن آنکه حمایت و پشتیبانی از مشاغل خانگی و همچنین زنان سرپرست خانوار و نیز عاملیت این بانک در حمایت از سیل‌زدگان استان‌های مختلف از مهم‌ترین تکالیف اقتصادی- اجتماعی بانک توسعه تعاون می‌باشد.

مهدیان در ادامه افزایش سرمایه قانونی این بانک را به‌عنوان یکی از راهکارهای اصلی افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی دانست و در این خصوص اظهار کرد: سرمایه قانونی بانک توسعه تعاون در حال حاضر ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌باشد و با کمک دولت محترم و مجلس شورای اسلامی مقرر است به‌زودی ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به سرمایه این بانک افزوده شود.

وی با تأکید بر نقش بسزای بانک توسعه تعاون در ارتباط با حمایت از طرح‌های ملی، در این رابطه خاطرنشان کرد: از سال ۹۴ تاکنون این بانک بنا بر وظایف قانونی تعیین‌شده نقش مهمی را در پشتیبانی از طرح‌های ملی مختلف نظیر اشتغال پایدار روستایی، طرح رونق تولید، بند الف تبصره ۱۸ و اشتغال فراگیر بر عهده داشته است. چنانچه مطابق گزارش‌های رسمی وزارت صمت، بانک توسعه تعاون در زمره ۱۰ بانک اول حامی طرح اشتغال فراگیر طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ قرار داشته است.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: پیش‌بینی می‌گردد تا پایان سال جاری افزون بر ۱۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به فعالین تعاونی بخش‌ها و زیر بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت گردد. ضمن آنکه طی سال گذشته بالغ‌بر ۹۵۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به فعالیت تشکل‌های گوناگون تعاونی تزریق گردیده است.

وی در ادامه اضافه کرد: از سال ۸۹ سیستم یکپارچه جامع عملیات بانکی یا همان کر بانکینگ در بانک توسعه تعاون به مرحله اجرا درآمده است. همچنین مقدمات به اجرا درآوردن سیستم بانکداری دیجیتال نیز از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری فراهم گردیده است و تا پایان شهریورماه این پروژه نیز وارد فاز اجرا خواهد شد.

تجارت گردان | تأمین سرمایه در گردش از اولویت‌های بانک توسعه تعاون است
تجارت گردان | تأمین سرمایه در گردش از اولویت‌های بانک توسعه تعاون است
تجارت گردان | تأمین سرمایه در گردش از اولویت‌های بانک توسعه تعاون است

  

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.