×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تأمین مالی بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریالی در حوزه کشاورزی

تجارت گردان | تأمین مالی بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریالی در حوزه کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، علی صالح آبادی مدیرعامل توسعه تجارت در همایش توسعه کشاورزی که امروز در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: از بخش کشاورزی برای توسعه صادرات حمایت می‌کنیم.

او افزود: بانک توسعه صادرات، حلقه تأمین مالی محصولات کشاورزی است.

مدیرعامل توسعه تجارت ادامه داد: یکی از حوزه‌های مهم در بخش صادرات غیرنفتی کشور در شرایطی که درآمد‌های نفتی کاهش داشته، تولید و صادرات محصولات کشاورزی است؛ بانک توسعه صادرات بر مبنای رسالت خود، تمرکز خود را بر تأمین مالی حوزه‌های دارای مزیت افزایش داده و کشاورزی از حوزه‌هایی است که مورد حمایت این بانک توسعه‌ای قرار دارد.

صالح آبادی با تأکید براینکه بانک توسعه صادرات حلقه تأمین مالی صادرات محصولات کشاورزی است، گفت: این بانک در سال گذشته، تأمین مالی بالغ بر۸۰۰۰ میلیارد ریالی در حوزه کشاورزی داشته است که این تسهیلات تا پایان آذر امسال، ۹۰۰۰ میلیارد ریال افزایش داشته و همچنین مانده تسهیلات ما در این بخش ۱۵ هزار میلیارد ریال است.

او یادآور شد که در همین زمینه تفاهم‌نامه‌ای بین بانک توسعه صادرات و ستاد نانو به امضا رسیده است که طی آن، ستاد نانو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های دانش بنیان صادراتی شناسایی و به بانک معرفی می‌شوند تا فرایند اعطای تسهیلات مربوطه به این شرکت‌ها انجام شود.

علی صالح آبادی عمده‌ترین مشکل صادرات محصولات کشاورزی را خلاء رقابتی بودن محصولات عنوان کرد و گفت: در این حوزه ضروری است که تولید، تولیدی رقابتی و صادرات محور باشد؛ به این معنا که به لحاظ کیفیت، قیمت و رعایت استاندارد‌های بسته‌بندی قابل رقابت با رقبای خود باشد؛ لذا آموزش در این میان نقش تأثیرگذار و حتی سرنوشت‌ساز را ایفا می‌کند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، تولید پایدار را یکی از رمز‌های موفقیت صادرات محصولات کشاورزی دانست و گفت: کشور مبدا صادراتی توقع دارد در فواصل زمانی مشخص تداوم داشته و متوقف نشود؛ قطعا حفظ این راهبرد در کنار بازاریابی، منجر به حفظ بازار صادراتی خواهد شد.

او بیان کرد: خوشبختانه محصولات دارای ظرفیت خوبی مانند، پسته، زعفران، خرما، کشمش و سایر محصولات باغی و صنایع تبدیلی مرتبط با کشاورزی داریم که به عنوان حلقه‌های تکمیلی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی از سوی بانک توسعه صادرات تأمین مالی می‌شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.