Categories: مناطق آزاد

تأمین مواد اولیه و صادرات به اوراسیا از مسیر منطقه آزاد انزلی

در جریان نشست مدیرعامل سازمان با محمدرضا بابائی مدیرعامل شرکت لوله و ماشین سازی ایران؛ دو طرف بعد از بیان توانمندی ها و فرصت های همکاری دوجانبه، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های دو مجموعه در راستای افزایش سهم و تنوع بخشی به سبد صادراتی کشورمان در بازار اوراسیا و کشورهای حاشیه دریای خزر تأکید کردند.

در این دیدار مقرر شد در خصوص امکان سنجی تأمین مواد اولیه دو کارخانه این مجموعه از بازار چین و صدور کالا و محصولات متنوع و انحصاری آن، به حوزه اوراسیا و کشورهای منطقه قفقاز و آسیای میانه، با معرفی دو نماینده سازوکار اجرایی شدن این توافق که دستاوردی جز تقویت و گسترش توان صادراتی کشور بهمراه نخواهد داشت، به صورت جدی پیگیری شود.

شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران در قالب دو کارخانه به عنوان اولین واحد صنعتی ذوب و تولیدکننده چدن در ایران در سال ۱۳۳۸ شمسی(۱۹۵۹میلادی) با هدف تولید لوله و اتصالات چدنی برای مصارف آبرسانی و دیگ‌های چدنی برای تأمین آب و هوای گرم مؤسسه‌ها و ساختمان‌ها، تأسیس گردید. هم اکنون گستره متنوعی از انواع لوله و اتصالات چدن نشکن از قطر ۱۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی متر گرفته تا انواع شیر و اتصالات، دیگ‌های چدنی شوفاژ، پکیج زمینی چدنی، قطعات سنگین تا وزن ۲۵ تن از جنس چدن نشکن خاکستری و آلیاژی با استفاده از تکنولوژی فول مولد و همچنینمخازن اضطراری چدنی نشکن را در حال تولید و صادرات به بازارهای جهانی دارد.

گفتنی است در این نشست معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان و مشاور مدیرعامل؛ بهمراه اعضای هیأت مدیره و معاونین لوله و ماشین سازی ایران حضور داشتند از بخش های مختلف کارخانه مزبور بازدید کرده و با توانمندی ها و ظرفیت های متنوع این مجموعه قدرتمند و کم نظیر کشورمان در سطح آسیا، آشنا شدند.

فتحنایی

Recent Posts

پذیره نویسی صندوق بخشی سیمانی کاریزما

پذیره نویسی سیمانا از ۹ تیرماه آغاز می گردد.

5 ساعت ago

حضور پررنگ بانک سینا در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر

همزمان با برگزاری میهمانی عید غدیر در شهرهای مختلف کشور، بانک سینا موکب پذیرایی از…

12 ساعت ago

انتصاب جناب آقای دکتر ظهرابی به سمت معاونت فناوری اطلاعات موسسه اعتباری ملل

دکتر مسعود ظهرابی طی حکمی از سوی مدیرعامل محترم موسسه اعتباری ملل از اول تیرماه…

12 ساعت ago

راه‌اندازی سیستم چت آنلاین در بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد با هدف ارائه خدمات نوین بانکی و ارتقای سطح کیفی خدمات، سیستم چت…

12 ساعت ago

مزایده عمومی املاک مازاد بانک اقتصادنوین

بانک اقتصادنوین در راستای اجرای«قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر» و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بانک مرکزی…

12 ساعت ago

مراسم تکریم سادات در بانک صنعت و معدن

در آستانه عید سعید غدیر خم مراسم تکریم سادات با حضور حسین عسکری رییس هیات…

12 ساعت ago