×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تأکیدبندپی برپیگیری سه مسئله مطرح شده از سوی رئیس جمهور برای تهران/کنترل و نظارت بازار شب عید

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه افتتاح دو ایستگاه متروی قیام و دولاب در جمع خبرنگاران در خصوص همراهی استانداری تهران برای حل سه موضوع مورد تأکید رئیس جمهوری خطاب به شهردار تهران گفت: سه مسئله ای که رئیس جمهوری به آن اشاره کردند دو مسئله اصلی یعنی بوی نامطبوع اطراف تهران و جمع آوری متکدیان از پیش تر در دستور کار قرار گرفته و یک سال و نیم است که در حال انجام است.

وی افزود: روز گذشته نیز جلسه ای با حضور همه دستگاه های ذیربط در حوزه تکدی گری و کودکان کار و خیابان برگزار شد. از شهریورماه سال جاری جمع آوری متکدیان آغاز شده و در همین راستا ۶۵۰ نفر از کودکان متکدی در تهران پذیرش شدند که از این میان ۶۰۰ نفر با اخذ تعهد آزاد شده اند و ۵۰ نفر باقی مانده اند که از میان این ۵۰ نفر ۸۰ درصد از اتباع خارجی و سایرین از هموطنان هستند. بی تردید با انسجام همکاری دستگاه های ذیربط این کار با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.

استاندار تهران در خصوص بوی نامطبوع اطراف تهران نیز گفت: سه کانون برای این بوی نامطبوع شناسایی شده و از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبارات لازم برای مطالعات این امر اختصاص پیدا کرده بود. مجموعه های دامپروری و تصفیه خانه های پیرامونی همگی اعتبارات لازم برای مطالعات را دریافت کردند و خوشبختانه نسبت به گذشته براساس مطالعات کارشناسی صورت گرفته ۵۵ درصد از این بوی نامطبوع کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در مورد بحث ارتفاع ساختمان ها نیز یکی از اقدامات خوب شهرداری و شورای شهر تهران ایجاد نظم و انضباط در ساخت و سازهای درون شهری بوده و قطعا این کار در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

محسنی بندپی در پاسخ به سوالی در خصوص محدودیت های کرونایی در استان تهران گفت: قطعا محدودیت های اعمال شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا همچون گذشته اعمال خواهد شد و درخواست ما از شهروندان این است که همکاری لازم در اجرای این پروتکل ها را داشته باشند. قطعا تهران با این تراکم جمعیتی در آستانه سال نو و شلوغی بازار نیازمند رعایت پروتکل های بهداشتی است تا شرایط شکننده و ناپایدار فعلی به حالت تثبیت و پایداری برسد.

وی تأکید کرد: ممنوعیت تردد شبانه در تهران همچنان از ساعت ۹ شب تا ۳ بامداد ادامه دارد و در زمینه اجرای آن نظارت جدی اعمال خواهد شد و با متخلفین از سوی نیروی انتظامی برخورد خواهد شد.

استاندار تهران در خصوص تمهیدات شب عید نیز گفت: ستاد تنظیم بازار یک روز در میان تشکیل جلسه خواهد داشت و به شدت کنترل و نظارت بر بازار را پیگیری خواهیم کرد. امروز وزیر جهاد نیز در یکی از میادین حضور پیدا کرده که نظارت بر توزیع و نرخ اقلام به درستی انجام شود. اقلام اساسی به حد کافی در انبارها برای استان تهران ذخیره سازی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.