×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تأکید بر اهمیت راهبردی نیروی انسانی و امیدآفرینی در حکمرانی تأمین‌اجتماعی

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی سازمان تامین‌اجتماعی، موسوی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) بر دو مفهوم “ایمان” و “امید” تأکید کردند و ما نیز در سازمان تأمین‌اجتماعی برای تحول به همین عناصر نیاز داریم، گفت: ایشان فرمودند که اگر قرار است تحول در سه سطح کشور، امت اسلامی و فضای بین‌المللی اتفاق بیفتد به این دو عنصر مهم احتیاج داریم و طبیعتاً سازمان تأمین‌اجتماعی که حوزه مأموریتی و مسئولیتش تطابق کامل با دستورات مکتب اسلام و آرمان‌های انقلاب دارد، باید دو عنصر ایمان و امید را بیش ازپیش مورد توجه قرار دهد. در مکتب ما بالاترین ارزش، خدمت به مردم است و حوزه مأموریتی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم است.

وی با اشاره به اینکه در مسیر اعتلای کشور اگر عنصر ایمان وجود نداشته باشد، توقف اتفاق می‌افتد، گفت: ایمان یک انگیزه درونی و هسته محرک و اصلی حرکت است تا جایی‌که قرآن کریم خطاب به کسانی که ایمان دارند نیز نسبت به بازبینی و استحکام ایمان تذکر می‌دهد.
موسوی با اشاره به اهمیت موضوع ایمان در بحث منابع انسانی گفت: در حوزه مأموریتی سازمان تأمین‌اجتماعی ما یک وظیفه مدیریتی داریم از این باب که مسیر را با ایمان جلو ببریم و نگذاریم نگاه افراط و تفریط بر حکمرانی تأمین‌اجتماعی و بر مدیران ما حاکم شود. در جامعه اسلامی وظیفه ما این است که بستر را برای حرکت به سوی فطرت انسانی فراهم کنیم. توجه توأمان به واقعیت‌ها و هویت ایمانی می‌تواند این مسیر را هموار کند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اهمیت عنصر “امید” که یکی دیگر از عناصر مورد اشاره رهبر انقلاب در سخنرانی بود، اظهار داشت: انتقاد از خود و توجه به کاستی‌ها مسئله مهمی است اما این نگاه نباید باعث شود که از داشته‌های خود و نیز دستاوردها غافل شویم؛ چه با وجود همه تبلیغات منفی که بعضاً در مورد وضعیت صندوق‌ها و خصوصاً حکمرانی تأمین‌اجتماعی مطرح می‌شود، مردم به ما و به این جایگاه و به صندوق تأمین‌اجتماعی امیدوارند و اگر گاهی برخی مشکلات را مطرح و عملکرد خود را هم نقد می‌کنیم، برای بهبود وضعیت و رفع نقایص و این است که امید در جامعه زنده مانده و تبدیل به دستاورد برای مردم و کشور شود.
موسوی با اشاره به اینکه نیروی انسانی در سازمان تأمین‌اجتماعی کارکرد بخشی ندارد بلکه کارکرد آن کلان و راهبردی است، گفت: برای تحقق این جایگاه کلان و راهبردی باید به دنبال برنامه جامع منابع انسانی مبتنی بر درک مشترک میان واحدهای مختلف باشیم. این امر با نشست‌های مشترک و طرح تجربه‌ها و خواسته‌های واحدهای تخصصی محقق می‌شود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، استمرار حرکت در مسیر تحول و غلبه بر مسائل و مشکلات را در گرو نیروی انسانی با‌کیفیت و باانگیزه دانست و افزود: با نیروی انسانی باانگیزه و فعال می‌توان از چالش‌های پیش رو عبور کرد و وضع صندوق را بیش از پیش سامان داد و به ثبات رسید. تحقق این مهم در گروه عزم و اراده و تصمیم درست در حوزه نیروی انسانی و فهم درست از جایگاه نیروی انسانی در تحقق اهداف سازمان است.
موسوی افزود: یکی از مسائل بسیار مهم در حوزه نیروی انسانی، مسئله آموزش است. از کارآموزی و بازآموزی تا آموزش‌های تخصصی در واحدهای مختلف سازمان، امر بسیار مهم و ضروری در حکمرانی تأمین‌اجتماعی است. ارتقای دانش‌های تخصصی موضوعی است که می‌تواند باعث افزایش توانمندی و به تبع آن افزایش بهره‌وری و اثربخشی در سازمان شود.
وی با تاکید بر اینکه آموزش یک عنصر بسیار مهم در همه عرصه‌های حکمرانی است، گفت: توسعه و رشد کشور از طریق آموزش اتفاق می‌افتد. باید آموزش را در اولویت سازمان در حوزه نیروی انسانی قرار دهیم تا سیستم بتواند ارتقا و افزایش بهره‌وری را از این مسیر دنبال کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.