×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تاب آوری در مقابل کرونا و تحریم

تجارت گردان | تاب آوری در مقابل کرونا و تحریم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از شبکه خبر،رئیس جمهور در ایین بزرگداشت روز معلم بااشاره به ایام مقابله با کرونا گفت: در این ایام روزهای سختی بر همه جهان بخصوص ما ایرانیان گذشت ما تحت فشار تحریم ها هم بودیم اما مردم ما بهترین مقاومت و تاب آوری را از خود نشان دادند و به نظرم این اتفاق را در اخلاق، جوامع و ملل می توانیم ثبت کنیم که در دوران کرونا مردم ایران خوش درخشیدند.
وی گفت: شما دیدید که در کشورهای مختلف چه شرایطی پیش آمد برخی مجبور شدند برای کنترل مردم از سلاح استفاده کنند اما ما نیازی به توپ و تانک نداشتیم و تنها با مردم حرف زدیم و مردم هم با فرهنگ خوب خود حرف های ما را شنیدند.
آقای روحانی افزود: روزهای اوج بیماری کرونا در کشور ما اواخر اسفند و اوایل فروردین بود اوج کرونا را در ۲۶ اسفند داشتیم و سه هفته در دوران اوج این بیماری بودیم و الان هم بیماری با شیب ملایم به سمت کم شدن می رود.
رئیس جمهور گفت: زمان دقیقی برای پایان و درمان این بیماری پیدا نمی شود اما وضع بیماری در کشور ما بهتر شده و این مسئله حاصل تلاش کادر درمانی و پرستاران و بعد از آن مردم عزیز و فهیم کشورمان است البته من باید از همه مشاغل تشکر کنم در ابتدا از پزشکان و پرستاران بعد افرادی که شرایط زندگی را برای مردم تا حدی آسان کردند مثلاً مواد غذایی، مواد مربوط به بهداشت مردم ، ضدعفونی کننده ها و غیره را تهیه کردند.آقای روحانی افزود: همه کارگران فروشگاه ها، راننده ها و غیره به میدان آمدند تا این بیماری مهار شود اگر راننده ها اجناس را از بندر نمی آوردند ما با مشکل مواجه می شدیم همه کار کردند و به صحنه آمدند تا کرونا را شکست دهیم.رئیس جمهور گفت: نواقص سامانه شاد در آموزش دانش آموزان رفع و این سامانه کامل خواهد شد.
آقای روحانی در ادامه سخنانش در مراسم آیین بزرگداشت مقام معلم، به نقش سامانه شاد در آموزش دانش آموزان در شرایط فعلی اشاره کرد و افزود: به مرکز ملی فضای مجازی دستور دادم کمک کنند تا این سامانه کامل و نواقص آن رفع شود، همچنین به مرکز افتا دستور دادم تا در جهت امنیت این شبکه تلاش کنند.
رئیس جمهور گفت: ما باید این شبکه را کامل کنیم، چرا که یک آغازی است که باید آن را در ماه‌های آینده و در فرصت مناسب کامل و از این شبکه برای اهداف آموزشی خوب استفاده کنیم.آقای روحانی با اشاره به اینکه اگر تمام کلاس‌ها برقرار باشد ما به این شبکه نیاز داریم، گفت: معلمی یعنی اینکه علم را بتوانی به طرف مقابل به خوبی منتقل کنی و به خوبی بتوانی از طرف خوب سوال کنی و ببینی چگونه او دریافت کرده و این مهارت بالا، اخلاق خاص و صبر خاصی می‌خواهد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ممکن است روزی به این تشخیص برسیم که بخشی از تدریس را می‌شود از طریق این فضا انجام داد، افزود: اگر به چنین تشخیصی برسیم، فضای آموزشی ما هم می‌تواند مقداری تغییر کند.
رئیس جمهور همچنین گفت: ممکن است روزی ما به این نتیجه برسیم که دانش آموز به جای این که ۵ ساعت در کلاس، ۲ یا ۳ ساعت حضور یا یک روز در میان در کلاس باشد که اگر ما روزی به چنین نتیجه‌ای برسیم در فضای آموزش و پرورش، نحوه تعلیم دادن معلم به ما کمک می‌کند.آقای روحانی افزود: البته زود است در این زمینه الان قضاوت کنیم و به تدریج که جلو می‌رویم می‌توانیم قضاوت کنیم که این سامانه فضای مجازی یا صدا و سیما چقدر می‌توانند ما را در زمینه آموزش و پرورش کمک کنند. رئیس جمهور گفت:​ تلاش ما از ابتدای دولت یازدهم این بوده که مشکلات و دغدغه مندی‌های معلمان عزیز را حل کنیم.
آقای روحانی در ادامه سخنان خود در آیین گرامیداشت روز معلم افزود:​ ما می‌توانیم از تجربه کشور‌های دیگر در زمینه آموزش مجازی استفاده کنیم و باید این راه را ادامه دهیم تا به نقطه مطلوب برسیم.
وی گفت: اینکه معلمان مشکلاتی دارند حتما در دستور کار دولت قرار دارد چرا که تلاش ما از ابتدای دولت یازدهم و اوایل سال ۹۲ این بود که مشکلات کارمندان را به صورت عمومی و مشکلات معلمان و کارگران را به صورت خصوصی و ویژه حل کنیم.
رئیس جمهور ادامه داد:​ در همین راستا ما تلاش کردیم تا هر سال به اندازه افزایش تورم، حقوق معلمان را هم افزایش دهیم البته سال گذشته دست و بال دولت کمی بسته بود و امسال هم احتمالا پایین‌تر از سال قبل باشد همه این مشکلات به خاطر شرایط شدید تحریمی بود که بر ملت ما وارد شد در غیر این صورت حتما شرایط به گونه دیگری بود.
آقای روحانی گفت: ​همانگونه که وزیر آموزش و پرورش گفتند یکی دیگر از دغدغه مندی‌های معلمان موضوع مسکن است، باید توجه داشت مسکن موضوع بسیار مهمی است و در همین جا من به وزیر راه و شهرسازی تاکید می‌کنم که این موضوع را در دستور کار قرار دهند چرا که حق معلمان برخورداری از شرایط بهتر است.
وی افزود: معلمان ما بدانند که دولت به قدر توان تلاش کرده و خواهد کرد و ما امیدواریم در مسائل مختلف از جمله موضوع رتبه بندی که انجام شد برای بهبود وضع زندگی و معیشت معلمان مشکلاتشان را برطرف کنیم.
رئیس جمهور تاکید کرد: موضوع مدرسه و سلامت دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است، ما زنگ ورزش را به لحاظ اهمیت پایین تصور می‌کنیم در صورتی که موضوع بسیار مهمی است و آموزش، ​ سلامت و فعال بودن سه محور بسیار مهم در سلامت دانش آموزان است.
آقای روحانی افزود: غربالگری‌هایی که در آغاز هر سال تحصیلی انجام می‌شود بسیار مهم است چرا که اگر در آن مرحله متوجه مشکلی نشویم ممکن است خدای ناکرده دانش آموزان ما دچار بیماری‌هایی شوند.
وی با تاکید بر ضرورت آموزش دانش آموزان در ایام کرونایی گفت: اگر کرونا ادامه پیدا کند لازم است که همه دانش آموزان دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های مقابله با ویروس کرونا را یاد بگیرند و آن را در مدارس اجرا کنیم.
رئیس جمهور در پایان این مراسم و در آستانه سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) شبکه شاد (شبکه آموزش دانش آموزان) را افتتاح کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.