×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تاثیر حواشی تصمیم FATF بر نوسانات بازار ارز/ بازگشت تدریجی نرخ ارز به تعادل‌ ساختاری

تجارت گردان | تاثیر حواشی تصمیم FATF بر نوسانات بازار ارز/ بازگشت تدریجی نرخ ارز به تعادل‌ ساختاری

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایلنا، عبدالناصر همتی در پست اینستاگرامی خود نوشت: این روزها، برخی نوشته‌ها و مصاحبه‌های من درخصوصFATF مورد استناد افرادی از گرایش‌های مختلف قرار می‌گیرد. در این زمینه ذکر این نکته را ضروری می‌دانم که بانک مرکزی، نهادی تخصصی و حرفه‌ای است و در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری نظرات کارشناسی خود را گفته و بر آن اصرار می ورزد. کما اینکه، در مورد FATF نیز در دولت، مجلس و در مجمع تشخیص مصلحت نظام، موضع بانک را به صراحت بیان کردم.

وی ادامه داد: لذا، همانطور که در مجمع، براساس مصالح ملی نظر خود را گفته‌ام، بهمان صراحت در مقابله با جو روانی که دشمنان، با تکیه بر تصمیم FATF ، برای لطمه زدن به اقتصاد کشور و بی‌ثبات کردن بازارها‌، ایجاد می‌کنند، بر مبنای وظیفه و مصالح ملی عمل کرده‌ام باز هم تأکید می‌کنم:کشورمان توانسته است تاحدود زیادی ارتباط تحریم ناپذیری با نظام پولی و مالی دنیا، خارج از چارچوب FATF، برقرار کند و بانک مرکزی نیز، با همراهی سایر بخش‌های اقتصادی، تلاش خود را در جهت تسهیل پایدار نیاز های تجاری کشور، بی وقفه ادامه خواهد داد.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در همین راستا طی چند روز گذشته صدها میلیون دلار ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه و واسطه‌ای کارخانجات توسط صادرکنندگان در بازار ثانویه عرضه شده است، ولی به هر تقدیر حواشی تصمیم FATF ، تلاش سودجویان و سفته بازان، نوسانات غیرساختاری و ناپایداری در بازار ارز بوجود آورد.

وی یادآور شد: این نوسانات برای بانک مرکزی جدید نیست و براساس تجارب گذشته و برنامه‌هایی که بانک مرکزی بر مبنای سازوکار بازار دارد، نرخ ارز به تدریج به تعادل ساختاری خود منطبق با متغیرهای واقعی اقتصاد کشور باز خواهد گشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.