×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
تاثیر شهادت سردار سلیمانی بر افت شاخص بورس نیویورک/ بورس فردا احتمالا تعطیل است/ اعلام قطعی تا دقایقی دیگر

تجارت گردان | تاثیر شهادت سردار سلیمانی بر افت شاخص بورس نیویورک/ بورس فردا احتمالا تعطیل است/ اعلام قطعی تا دقایقی دیگر

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، امیر هامونی در گفت‌وگو با ایلنا درباره احتمال تعطیلی بازار سرمایه در روز آینده اظهار داشت: در حال تصمیم‌گیری درباره این موضوع هستیم و تا دقایقی دیگر اعلام می‌شود که بورس فردا تعطیل است یا نه.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد فردا بازار سرمایه تعطیل خواهد بود.

وی درباره درخواست برخی از فعالان بازار سرمایه مبنی بر تعطیلی چند روزه بازار برای عبور از تنش‌ها گفت: این موضوع در دستور جلسه فوق‌العاده شورای عالی بورس قرار گرفت اما اعضا تصمیم گرفتند با توجه به روحیه شهید سردار سلیمانی که تعطیلی نمی‌شناخت و در ایام تعطیل هم در ماموریت‌ها مشغول به کار بود، بورس تعطیل نشود.

مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به آخرین وضعیت بازار سرمایه و میزان معاملات امروز گفت: امروز مجموعا پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در بورس و فرابورس معامله انجام شد که این عدد نشان می‌دهد معاملات امروز بسیار روان بوده است.

وی افزود: هم حقیقی‌ها و هم حقوقی‌ها دست به معامله زدند و حضور پررنگی در معاملات داشتند و بسیاری از شرکت‌ها هم با نماد سبز رنگ کار خود را پایان دادند.

هامونی با اشاره به شرکت‌هایی که امروز افزایش قیمت داشتند، گفت: شرکت‌های معدنی، پتروشیمی، ارتباطات، فولاد، پالایشی و مس از صنایع پیشرو بازار بودند و افزایش قیمت را تجربه کردند.

مدیرعامل فرابورس با تاکید بر اینکه روزهای آینده بازار رو به رشد و متعادلی را خواهیم داشت، گفت: مجموع معاملات دیروز و امروز بیش از ۹ هزار میلیارد تومان بود که این نشان می‌دهد بازار به سمت تعادل حرکت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شهادت سردار سلیمانی ابعاد بین المللی داشت، گفت: شهادت سردار سلیمانی، بورس شرق آسیا تا غرب آ‌مریکا را تحت تاثیر قرار داد و شاهد افت شاخص بورس نیویورک و کره بودیم.

هامونی درباره واکنش بورس نیویورک به شهادت سردار سلیمانی و تنش‌های اخیر در منطقه گفت: روز گذشته بورس نیویورک تعطیل بود اما همان روز جمعه تا ۲ درصد بورس نیویورک را تحت تاثیر قرار داد و نیم درصد همه ارزش بورس نیویورک تحت تاثیر این اتفاق بود.

مدیرعامل فرابورس تاکید کرد: با حضور حقیقی‌ها و حقوقی‌های بازار توانستیم از این شرایط هیجانی در بورس عبور کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.