×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تاج: قرارداد ویلموتس فسخ شد

تجارت گردان | تاج: قرارداد ویلموتس فسخ شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، «مهدی تاج» امروز (جمعه) در یک برنامه تلویزیونی گفت: قرار بود اردوی تیم ملی چهارشنبه شروع شود که با ناهماهنگی‌های ویلموتس، اردوی تیم ملی یکشنبه آغاز شد. در این بین ما چند نامه به فیفا دادیم تا از بودجه خود، پول ویلموتس را پرداخت کنند اما با توجه به تحریم‌های جدید، آن‌ها نتوانستند بانکی را پیدا کنند و ویلموتس هم این را بر این اساس گذاشت که فدراسیون اراده‌ای برای پرداخت پول خود ندارد. با این حال ما تنها ۷ روز دیرتر پول او را پرداخت کردیم.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که ویلموتس به ایران آمد، قرارداد مالی خوبی را با او امضا کردیم اما ما در آن ذکر کرده بودیم که مبلغ قرارداد شفاف‌سازی نشود. در یکی از تبصره‌های قرارداد هم آمده بود که هر کدام از طرفین قرارداد را یک طرفه فسخ کرد، ۳ ماه به طرف دیگر غرامت دهد. همچنین این که در رسانه‌های مختلف مطرح شده که قرارداد او همراه با دستیارانش به ۳ میلیون می رسد که درست نیست.

تاج ادامه داد:  قراردادی را که با ویلموتس امضا کردیم شامل همه چیز می‌شود و قبل از ارائه آن به ویلموتس، به ۳ کارشناس بین‌المللی که یکی از آن‌ها عضو کمیته استیناف فیفا است، نشان دادیم. رقم قرارداد ویلموتس برای کسی که بلژیک و فوتبال این کشور را می‌شناسد، منطقی است. وقتی نماینده مجلس می‌گوید این مربی ۵۰۰ هزار دلار هم نمی ارزد، این حرف درستی نیست. در لیگ ما مربیان داخلی و خارجی های زیادی هستند که بیش از ۵۰۰ هزار دلار پول می گیرند.

وی ادامه داد: در مورد تغییر «مارک ویلموتس» با تعدادی از کارشناسان در این رابطه صحبت کردیم که اظهار داشتند او مربی بزرگی است. مگر می‌شود کسی در دنیال او را نشناسد. اما کارشناسان اعتقاد داشتند که او در عین بزرگی با فوتبال، لیگ و بازیکنان لژیونر ما گره نخورده است و او حتی گاهی نمی‌دانست بازیکن تیم ملی در کدام باشگاه بازی می‌کند.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: اگر با یک مربی دیگر قرارداد ببندیم راجع به قرارداد ویلموتس نه تنها ضرر نمی‌کنیم بلکه سود هم خواهیم کرد. چرا که رقم قرارداد سرمربی جدید، رقمش کمتر است.

وی در خصوص گمانه‌زنی‌ها در خصوص حضور «برانکو ایوانکوویچ» اظهار داشت: در این رابطه بهترین تصمیم را خواهیم گرفت. حتما باید کسی را انتخاب کنیم که لیگ، تیم ملی و فوتبال ما را بشناسد و ضمن آنکه فرصت آزمون و خطا را هم نداریم و باید بهترین تصمیم را بگیریم. در این برهه از زمان نمی‌توانیم مربی را بیاوریم که بعدا از او استفاده کنیم و زمانی که ویلموتس را انتخاب کردیم به عنوان یک مربی جوان انتظار داشتیم که در آینده به فوتبال ما کمک کند.

تاج در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برانکو رقیب دیگری برای تیم ملی دارد؟ اظهار داشت: نمیتوان اکنون اسم او راببریم. از این پس دیگر جای اشتباه نداریم و باید بهترین عملکرد را داشته باشیم و به فکر ۴ دیدار باقیمانده در انتخابی جام جهانی باشیم. ۳ دیدار خانگی داریم و اگر نتوانیم بحرین را در تهران شکست دهیم، مستحق رفتن به جام‌جهانی نخواهیم بود و اگر هم ببریم که بازی با عراق برای صدرنشینی خواهد بود. اگر برانکو بخواهد به تیم ملی بیاید، باید مشکلش با پرسپولیس حل شود.

تاج همچنین در خصوص اینکه گفته می‌شود رقم قرارداد ویلموتس ۳ میلیون دلار بود، گفت: مبلغ قرار داد کی‌روش به اضافه کمک‌های او سه میلیون دلار بود و اگر هم به ویلموتس همین مبلغ را داده باشیم که نداده‌ایم، افزایشی در این موضوع نداشته‌ایم. قراردادهایی که ما می‌بندیم زیر نظر وزارت ورزش است و چیزی برای پنهان کردن نداشته‌ایم. نهادهای نظارتی در مورد قرارداد ویلموتس کاملا آگاه بوده اند.

تاج بیان داشت: در قرارداد با ویلموتس موضوع تحریم‌های ظالمانه آمریکا را نیز قید کردیم که ممکن است در نحوه پرداخت حقوق تاثیر بگذارد که همین باعث شد تا برای امضای قرارداد ۲ روز از ما وقت بگیرد. بعد آن دوباره کشورمان تحریم شد. در قرارداد مربیان ملی با تیم‌ها، اگر ۲ تا ۳ ماه پولی دریافت نکند، حق فسخ یک‌طرفه دارند و ویلموتس قبل از دیدار با عراق قرارداد خود را فسخ کرده بود.

وی بیان داشت: جلسه‌ای با حضور من، ویلموتس، وکلای فدراسیون و ویلموتس در کشوری غیر از بلژیک برگزار شد و طرفین در حال توافق و بررسی هستند که کدام طرف باید غرامت ۳ ماهه را بپردازد. همچنین او از ما برای پرداخت‌های بعدی ضمانت می‌خواست ولی ما به ویلموتس اعلام کردیم که از رفت و آمدهای او راضی نیستیم. او به ما گفت که در بلژیک در حال کار برای تیم ملی بود.

تاج درباره ناکامی ایران در کسب عنوان در مراسم بهترین‌های آسیا گفت: در ۵ بخش جزو بین ۳ نفر برتر بودیم. به اعتقاد من بیرانوند می‌توانست مرد سال آسیا باشد و من این را به اینفانتینو و شیخ سلمان در جلسه هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز گفتم. ژاپن کشور استاندارد آسیا است و در فوتسال توانست با شکست مس سونگون قهرمان شود و در جام ملت‌های آسیا دوم شد. قطر هم قهرمان آسیا است و باید قبول کنیم آن‌ها هم ویژگی هایی برای بهترین شدن داشته‌اند.

وی در خصوص انتقاد برخی از نمیاندگان مجلس نیز اظهار داشت: از نمایندگان مجلس علاوه‌ بر انتقادهای سازنده میخواهم کمک کنند برای مثال مشکل انتقال پول ما حل شود. اکنون ۱۰ میلیون دلار طلب ما از فیفا بسیاری از مشکلات ما را حل خواهد کرد و یا موضوع حق پخش تلویزیونی را پیگیری کنند که ۱۲ سال این موضوع حل نشده است.

وی افزود: همچنین تیم ملی امید امشب به اردوی تایلند می‌رود که این هم هزینه دارد. البته من به این تیم ایمان دارم زیرا دو سالی است که این بازیکنان با هم هستند و مربی ایرانی با شناخت کافی از آن ها بالای سرشان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.