×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | تامین منابع مالی اولویت تعریف پروژه های جدید هلدینگ خلیج فارس

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در گفتگو با نیپنا اولویت تعریف یک پروژه را در تامین منابع مالی دانست و گفت: اگر یک طرح پتروشیمی آغاز شود اما منابع تامین مالی آن درنظر گرفته نشود بهره‌برداری از آن طولانی می‌شود به عبارت دیگر اگر پروژه‌ای که باید بعد از چهار سال بهره‌برداری شود ده سال طول بکشد نه تنها پروژه بازده نبوده بلکه در مواردی به حاشیه زیان هم کشیده می‌شود. در این حالت طولانی شدن مدت بهره‌برداری به نفع هیچکس به خصوص سهامداران نخواهد بود. سهامداران از صاحبان صنایع انتظار بازدهی و سود دارند.
وی نسبت به سهم شرکت هلدینگ خلیج فارس در توسعه صنعت پتروشیمی تاکید کرد و افزود:  ما در هلدینگ خلیج فارس برای شروع طرح جدید مقاومت می کنیم و طرحی را آغاز می کنیم که علاوه بر تولید محصول در زنجیره ارزش و سودآوری بالا، منابع مالی آن نیز تامین شده باشد. بنابراین پروژه هایی که در هلدینگ خلیج فارس اجرا می شود هم در جهت توسعه صنعت پتروشیمی است و هم با وجود تامین منابع مالی، در زمان تعیین شده به بهره‌برداری می رسد.
ربیعی در مورد جهش‌های صنعت پتروشیمی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از طرح‌های جهش سوم در هلدینگ خلیج‌فارس خواهد بود و برای شروع این طرح‌ها منابع مالی از پیش تعریف و تعیین خواهد شد من به سهامداران قول می‌دهم که اگر کلنگ طرحی به زمین خورد حتما منابع مالی آن تامین شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.