×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تامین منابع مالی ساخت مسکن کارگری از طریق ۳ بانک

تجارت گردان | تامین منابع مالی ساخت مسکن کارگری از طریق ۳ بانک

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری میزان محمد شریعتمداری وزیر رفاه و امور اجتماعی در حاشیه امضای تفاهم نامه بین وزارت رفاه و وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری با اصحاب رسانه  بیان کرد:‌ برای تامین مسکن ارزان برای قشر پایین جامعه شامل کارگران و بازنشستگان با وزارت راه و شهرسازی تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم تا در این راستا دغدغه تامین مسکن این قشر برطرف شود.

وی افزود: برای تامین مسکن از تسهیلات بانکی خدمات وزارت راه و کلیه سازمان‌های وابسته استفاده می‌شود تا مسکن مناسب برای قشر کارگری فراهم شود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در چارچوب مذاکرات تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی برای رسیدن به یک هدف مطلوب صورت گرفت و باید قدم‌های موثری برای این قشر برداشته بشود.

وی افزود: ایجاد همدلی و همکاری بین تشکل‌های کارگری می‌تواند زمینه‌ساز تحقق اهداف باشد و برای تامین منابع باید از نظام بانکی استفاده کنیم و قرار است از منابع بانک مسکن، بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران استفاده کنیم.

شریعتمداری گفت: در اجرای این پروژه صندوق‌های اجتماعی نقش موثری را ایفا می‌کنند و زمینه ارائه خدمات به بخش کارگری را فراهم می‌کنند.

وی توضیح داد: ظرفیت‌های قانون اساسی برای حل مشکلات مربوط به مجموعه کارگران و روستاییان قابل توجه است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: قانون کارفرمایان را مکلف به همراهی و ساخت مسکن جامعه کارگری کرده است، ضمن این که تکالیفی برای دولت از جمله تامین تسهیلات در نظر گرفته شده است.

شریعتمداری بیان کرد: این تفاهم نامه نقشه راهی برای تامین مسکن کارگران و بازنشستگان است، برای تحقق این هدف وزارت راه و تعاون و جامعه کارگری و کارفرمایی به تنهایی موفق نمی‌شوند و نیاز است بین این مجموعه‌ها تعامل و همکاری شکل گیرد.
وی گفت: صندوق تامین اجتماعی و صندوق سازمان بازنشستگی نیز در تامین منابع مالی ساخت واحد‌های مسکونی برای جامعه کارگری همکاری می‌کنند. وزیر تعاون اظهار کرد: باید در ساخت مسکن برای جامعه کارگران اولویت‌ها را در نظر بگیریم.

شریعتمداری اعلام کرد: حدود ۱۴ میلیون خانواده کارگر، ۱.۵ میلیون بازنشسته و ۳.۳ میلیون مستمری بگیر تامین اجتماعی جامعه هدف تفاهمنامه امروز با وزارت راه و شهرسازی هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.