×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تامین نیاز بازار داخلی، اولویت اصلی پتروشیمی امیرکبیر

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی امیرکبیر، دکتر سعید صادقی در حاشیه بازدید وزیر نفت از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون حجم بالایی از نیاز بازار داخلی محصولات پلیمری کشور، توسط این شرکت تامین میگردد.

وی در پاسخ به سوال وزیر نفت در خصوص طرح های توسعه ای، اظهار داشت: مهمترین اقدام شرکت پتروشیمی امیرکبیر در چند ماه اخیر، تلاش در جهت تامین خوراک پایدار بوده است و در همین راستا تفاهم نامه هایی با شرکت ملی نفت و شرکت های وابسته به آن امضا نموده تا تامین خوراک شرکت به صورت ریشه ای حل گردد.

صادقی با اشاره به تامین خوراک از پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس گفت: شرکت پتروشیمی امیرکبیر، آمادگی سرمایه گذاری در این پالایشگاه گازی جهت تامین خوراک پتروشیمی امیرکبیر را دارا می باشد.

وی در ادامه افزود: ورود موثر به زنجیره ارزش و صادرات صنایع پتروشیمی امری ضروری است که موجب بی اثر شدن تحریم های ظالمانه می شود و همچنین زمینه ساز تحقق منویات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی، ارزآوری مناسب، اشتغال آفرینی و عدم خام‌فروشی می گردد.

وزیر نفت نیز در این بازدید خاطرنشان کرد: با جمع آوری گاز های مشعل در شرق کارون که توسط پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس در حال انجام است، مشکل خوراک پتروشیمی هایی که خوراک آنها از طریق گاز اتان و پروپان تامین می شود، حل خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.