×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | تامین ۵۰ درصد نیاز پیچ و مهره کشور در داخل/ درخواست برای تخصیص ارز ارزان قیمت

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، نورالدین مهری در گفت وگو با خبرگزاری میزان در خصوص وابستگی بسیاری از صنایع به پیچ و مهره اظهار کرد: پیچ و مهره جز کالا‌هایی است که در بسیاری از صنعت‌ها در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و با افزایش قیمت این محصول در بازار تعداد زیادی از کالا‌های مصرفی و صنعتی در کشور دچار نوسان قیمتی خواهند شد.
وی در ادامه افزود: مصرف پیچ مهره در کشور به قدری زیاد است که هرچه میزان تولید در کشور بالا برود باعث رونق در این بازار و بازار‌های مصرفی خواهد شد همچنین با افزایش سطح تولیدات در کشور زمینه‌ صادرات این محصولات نیز راه اندازی خواهد شد.
رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره تاکید کرد: در سال‌های گذشته حدود ۷۰ درصد از نیاز بازار را واردات تامین می‌کرد، اما از سال گذشته که شاهد افزایش نرخ دلار هستیم، واردات کاهش پیدا کرده و محصولات ایرانی تا ۵۰ درصد از نیاز بازار را درحال حاضر تامین می‌کنند.
مهری خاطر نشان کرد: تامین ۵۰ درصدی سهم بازار توسط تولیدات داخلی به معنای افزایش تولیدات نیست بلکه به دلیل کاهش بیش از حد واردات و مصرف کالا در بازار این اتفاق رخ داده است.
وی در ربطه با تولیدات پیچ و مهره در کشور بیان کرد: بیش از ۶ هزار انواع پیچ و مهره در کشور استفاده می‌شود که توانایی تولید برخی از آن‌ها به هیچ عنوان در کشور وجود ندارد به عنوان مثال پیچ‌های کمتر از ۳ میلی متر مانند پیچ فریم عینک و پیچ‌های بالاتر از ۱۸ میلی متر.
رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره گفت: عمده‌ واردات پیچ و مهره از کشور‌های چین و تایوان صورت می‌گیرد و برخی پیچ‌ها مانند پیچ چرخ هواپیما از کشور‌های آلمان و انگلستان وارد کشور می‌شود.
مهری تصریح کرد: با توجه به رکودی که در بازار حاکم است، تولیدکنندگان با دریافت سفارش اقدام به تولید و عرضه در بازار می‌کنند و سطح تولیدات بدون سفارش مصرف کننده تقریبا به صفر رسیده است.
وی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان ادامه داد: ارائه تسهیلات یکی از حمایت‌هایی است که دولت می‌تواند در راستای رونق در بازار از تولیدکنندگان داشته باشد، اما در برخی موارد تولیدکننده نیازی به تسهیلات ندارد و برای وارد کردن مفتول‌هایی که در ساخت پیچ و مهره استفاده می‌شود دچار مشکل هستند و دولت می‌بایست راه واردات مواد اولیه را برای تولیدکنندگان هموار‌تر سازد.
رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره خاطر نشان کرد: هم اکنون صنعت پیچ و مهره در گروه سوم قرار دارد و برای واردات فقط ارز آزاد به پیچ و مهره تعلق می‌گیرد درخواست ما از دولت این است که با توجه به وابستگی بسیاری از صنایع به پیچ و مهره، ارز‌های ارزان قیمت را جهت واردات پیچ و مهره و مواد اولیه آن تخصیص دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.