×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تامین ۵۰ درصد گوشت مورد نیاز کشور از سیستان و بلوچستان تا دو سال آینده

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، صدرالله دولت در حاشیه افتتاح یک واحد صنعتی پرورش دام سبک در زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان استان برخوردار در زمینه دام و طیور در کشور است و وجود تعداد قابل توجه واحدهای صنعتی دامپروری، کشتارگاه‌ها و واحدهای بسته‌بندی، این منطقه را در زمینه تامین گوشت در کشور متمایز کرده است.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به ضرورت توسعه واحدهای دامپروری سبک و سنگین و واردات دام در سیستان و بلوچستان، در اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد تا کسری گوشت قرمز کشور از این استان تامین شود.

سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: همچنین به منظور تحقق اهداف تعیین شده در این زمینه تامین نهاده‌های دامی از طریق واردات در برنامه وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با برنامه‌ریزی انجام شده و با همکاری مسوولان استانی و مردم حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تن گوشت قرمز تا پایان سال جاری در سیستان و بلوچستان تامین شود.

وی بهره‌گیری از نژاد دام بومی را گامی مهم و موثر در رشد تولید و توسعه اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: گسترش پرورش دام بومی در سیستان و بلوچستان به دلیل سازگاری مناسب با شرایط آب و هوایی و تغذیه از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است و امروز شاهد بهره‌برداری از یک واحد صنعتی ۵۰۰ راس از نژاد بلوچی هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.