×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران،وی با اشاره به تولید ۱٫۷ میلیون تن زغالسنگ  خام و ۷۷۰ هزار تن کنسانتره زغالسنگ در سال گذشته در منطقه طبس، بیان کرد: برای سال ۱۴۰۱، افزایش به میزان بیش از ۲ میلیون تن زغالسنگ خام و بیش از یک میلیون تن کنسانتره برنامه ریزی شده است.

عسکری با بیان اینکه اکتشافات منطقه زغالسنگ طبس توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از سال های دور آغاز و کماکان ادامه دارد، گفت: این امر منجر به شناسایی حوزه زغالسنگ طبس با بیش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره تخمینی ۶ میلیارد تن و ذخیره اکتشافی ۲٫۷۷ میلیارد تن زغالسنگ کک شو و حرارتی شده است.

به گفته وی منطقه ذغالسنگ طبس غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می شود، بطوریکه حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالسنگ کشور در این منطقه قرار دارد.

مدیر مجتمع معادن زغالسنگ طبس افزود: براساس اکتشافات انجام شده در حال حاضر تجهیز و بهره برداری از ۷ بلوک معدنی و احداث ۳ واحد زغالشویی در دستور کار این مجتمع قرار دارد که ظرفیت تولید ۲٫۸۵ میلیون تن زغالسنگ خام و ۶۷۵ هزار تن کنسانتره را به همراه خواهد داشت.

عسکری از اشتغال ۶ هزار نفر در منطقه زغال دار طبس خبر داد و افزود: با فعال شدن طرح های توسعه ای در آینده نزدیک این میزان به بیش از ۱۲ هزار نفر خواهد رسید.

وی همچنین بر لزوم آموزش نیروی انسانی و متخصص با روش های جدید بهره برداری از معادن زغالسنگ تأکید کرد و گفت: معادن منطقه طبس به روش های مکانیزه و سنتی تجهیز و بهره برداری می شوند که با توجه به برنامه های توسعه و تجهیز معادن جدید به روش های جدید مکانیزه، لزوم آموزش نیروی انسانی یکی از اولویت های مهم بشمار می رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.