×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
تاکید ارس بر قاعده برد ـ برد در ارتباط با اوراسیا

تجارت گردان | تاکید ارس بر قاعده برد ـ برد در ارتباط با اوراسیا

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از فرینا، محسن نریمان در نشست آکادمیک بررسی راهکارهای همکاری جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اوراسیا با بر نقش راهبردی کشور ارمنستان در ارتباط دوسویه با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا تاکید کرد.
نریمان گفت: تنها مرز زمینی کشورمان با ارمنستان مرکز نوردوز منطقه آزاد ارس است و این نشست می تواند در ارائه و مطرح کردن پیشنهادهای سازنده جامعه علمی برای رسیدن به اهداف ثمربخش باشد.
وی افزود: ارتباط دیپلماتیک خوب و اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین ایران و ارمنستان می تواند زمینه تقویت ارتباطات اقتصادی با این کشور و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را فراهم کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اظهار کرد: ایران برای کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا بعنوان پل ارتباطی با آسیای شرقی است، و نقش آفرینی موثر کشورمان در این حوزه نیازمند تقویت زیرساخت های ریلی و جاده ای است.
نریمان گفت: ما مطالعات توسعه بستر حمل و نقل ریلی از شرق ارس در اصلاندوز و غرب در ماکو داشته ایم و اکنون آماده اجرای این طرح ها هستیم.
وی تصریح کرد: اظهارنظر رئیس جمهور کشورمان در دیدار با نخست وزیر ارمنستان مبنی بر اینکه منطقه آزاد ارس می تواند بسترساز اجرای موافقتنامه مبادله شده ایران با اتحادیه اوراسیا باشد ارزشمند بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.