×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | تاکید بر حمایت مسئولان از تولیدکنندگان

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران گفت: با گذشت ۵ ماه و نیم از سال حمایت از رونق تولید شایسته است که مسئولان اعم از قوای اجرایی و تقنینی گزارشی از عملکرد خود در این خصوص ارائه دهد تا مردم خوشحال شوند.

بانک‌ها چه می‌کنند؟

وی افزود: اگر همان طور که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند تولید رونق یابد، پول‌های در دست مردم در عرصه تولید به کار می‌افتد و وضع اقتصادی بهبود می‌یابد و اگر مسئولان به این موضوع توجه نکنند، پول‌های مردم به بانک‌ها سرازیر می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اگر مردم ببینند که مشکلات برای تولید زیاد است – چنان که طبق گزارش‌ها شنیده ایم که آن قدر برای تولید کنندگان مشکل تراشی و کاغذ بازی می‌کنند که خسته می‌شوند و دست از تولید برمی دارند، آنان پول هایشان را در بانک‌ها سپرده گذاری و سود دریافت می‌کنند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: این سودها، ربا و حرام است؛ درباره ربا تعبیراتی در قرآن کریم وجود دارد که حتی درباره کفر، شرک و نفاق هم نیست چنانچه در این باره آمده است: اگر برای ربا آماده شوید خود را برای جنگ با خدا آماده کرده اید یا این تعبیر که حتی دریافت یک درهم ربا به مثابه زنا در خانه خداست.

وی با طرح این پرسش که بانک‌ها چه می‌کنند؟ خطاب به مسئولان تاکید کرد: آقایان به داد برسید، مسئله ربا خطرناک است اگر می‌خواهید جلوی آن را بگیرید راهش میدان دادن به مردم و کسانی است که می‌خواهند کار تولیدی کنند، کمک شان کنید نه این که چوب لای چرخشان بگذارید.

امام جمعه موقت تهران افزود: استدعا می‌کنم به این موضوع توجه کنید، مسئله ربا خطرناک و بالاترین خطر است.

رهبر انقلاب چهار سال و نیم قبل از شکست عربستان خبر دادند

امام جمعه موقت تهران گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، این رهبر آگاه و حکیم چهار سال و نیم قبل در آغاز تجاوز عربستان به یمن با قاطعیت از شکست حتمی متجاوزان به یمن و به طور خاص عربستان خبر دادند.

آیت الله موحدی کرمانی با تبیین برکات مقاومت اسلامی در منطقه افزود:​ جمهوری اسلامی ایران توانست در برابر زیاده خواهی استکبار به سرکردگی آمریکا بایستد که این مهم است.

وی دستیابی پیروزی‌های مکرر در برابر تهاجم دشمنان و حفظ انقلاب را از دیگر آثار مقاومت دانست و گفت: آنان فکر می‌کردند می‌توانند انقلاب را ساقط کنند، اما خداوند مؤمنان، دینش و انقلاب اسلامی را به برکت ولایت حفظ کرد.

خطیب نماز جمعه تهران، فروریختن هیمنه آمریکا در منطقه، موفقیت کشورمان در هدف قراردادن پهپاد پیشرفته و رادارگریز آمریکا، قرار گرفتن قدرت پدافندی ما در تراز قدرت موشکی و تقویت جبهه مقاومت در منطقه اعم از عراق، لبنان، سوریه و فلسطین را از دیگر دستاورد‌های مقاومت برشمرد.

آیت الله موحدی کرمانی بازدارندگی آمریکا و متحدانش از ورود به حمله نظامی و عقب نشینی عربستان و متحدانش از یمن در پی جنایات در این کشور را از دیگر برکات مقاومت دانست و افزود: عربستان در این گرداب، دست و پا می‌زند و می‌کوشد خود را نجات دهد.

وی با اشاره به چرخش مواضع امارات درخصوص یمن گفت:​ هیئتی از امارات به ایران اعزام شد چنانکه آخرین آن دیدار هیئت مرزبانی این کشور با هیئت مرزبانی کشورمان در ۸ مرداد ۹۸ بود که این دیدار پس از ۶ سال توقف شکل گرفت.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین خطاب به آمریکایی‌ها تأکید کرد: دنیا بداند مصداق روشن طاغوت که در قرآن کریم آمده است در زمان ما هیأت حاکمه آمریکا به ویژه حاکم کنونی آن، ترامپ است.

امام جمعه موقت تهران افزود: آنان با قرارداد‌های بین المللی چه می‌کنند؟ چنانکه اخیراً از پیمان منع گسترش موشک‌های میان برد هسته‌ای خارج شدند و آن را لغو کردند.

وی همچنین گفت:​ ترامپ از یک سو در پی مذاکره با ایران است و از سوی دیگر وزیرخارجه ما را تحریم می‌کند. اگر قرار بر مذاکره باشد – که مذاکره‌ای نخواهد شد- بالاخره مذاکره کننده ما، وزیر خارجه خواهد بود که زبان کشور است، اما او را تحریم می‌کنند و این منطقی غیر از زورگویی ندارد.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: قدرت ایران را در خارج از کشورمان بهتر می‌دانند چنانکه عمران خان نخست وزیر پاکستان اخیراً در مصاحبه تلویزیونی با اخطار به سران آمریکا گفت: «من به ایران سفر کردم و از نزدیک روحیه شهادت طلبی مردم این کشور را دیدم بنابراین اگر اشتباهی درباره ایران، افزایش تنش و حمله به این کشور رخ دهد، باتلاقی برای عاملانش ایجاد خواهد شد که نمی‌توانند از آن خارج شوند».

خطیب نمازجمعه تهران اضافه کرد:​ نخست وزیر پاکستان در ادامه این مصاحبه هشدار داد: «رهبران دنیا نباید ایران را با دیگر کشور‌های منطقه مقایسه کنند و بدانند که حمله به این کشور تا چه حد می‌تواند خطرناک باشد».

وی در بخش پایانی خطبه دوم، حرکت اخیر دولت هند در لغو خودمختاری منطقه کشمیر را زشت دانست و افزود: در اینباره به دولت این کشور تذکر می‌دهم که از برخورد با مسلمانان خودداری کنند که نه به مصلحت آنان و نه به مصلحت منطقه است.

تنها عامل رهایی از بند‌های شیطانی، یاد خداست

خطیب نماز جمعه امروز تهران با دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: تنها عامل رهایی از بند‌های شیطانی و هوس‌های دنیایی، یاد خداست.

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه نخست نماز جمعه با اشاره به برگزاری مراسم حج و اعیادی که در پیش داریم، افزود: ما دو روز و دو شب مهم در این ایام در پیش داریم که شب عید عرفه و روز عرفه و شب عید قربان و روز عید قربان بسیار مهم است و باید قدر این دو روز و دو شب را بدانیم، مخصوصا شب عرفه و روز عرفه که اختصاص به دعا دارد و در تمام سال تنها روزی است که اختصاص به دعا دارد.

وی گفت: روز عرفه روزی است که اگر کسی بواسطه گناهانش که در ماه رمضان بخشیده نشده باشد، باید منتظر عرفه باشد و دعا کند که در این روز گناهانش محو شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: باید دعا را فهیمد، که دعا چیست، خداوند می‌فرماید مرا بخوانید تا جوابتان را بدهم، در روز عرفه که روز دعاست معنای آن این نیست که دعا‌هایی را بخوانیم و تمام شود، دعا خواستن از خداوند است و غیر این باشد شرک است، کسی که دعا می‌کند و از خدا می‌خواهد، ولی دلش به فرد دیگری بسته است مطمئنا دعای او مستجاب نمی‌شود. زمانی باید از خدا خواست که با اعتماد کامل و با دلی آکنده از نیاز از او درخواست کنیم با این دیدگاه باید از خدا خواست که فقط او می‌تواند خواسته‌های ما را برآورده کند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: باید در برآورده شدن دعا، سنت‌ها را رعایت کرد و بر اساس سنت از خداوند درخواست کنیم تا دعا‌های ما را برآورده کند، ضمن اینکه همه امید‌ها باید به خدا باشد و فقط از خدا خواست که خداوند جواب مضطر را می‌دهد و مضطر کسی است که امیدش از همه جا قطع شده است.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: دعا منبعث از عشق به خدا باید باشد و به مناسبت روز عرفه که در پیش داریم باید این روز‌ها را بهره کامل ببریم و خواسته‌های خودمان را فقط از خداوند طلب کنیم.

وی گفت: دو صفت در انسان است که ریشه تمام بدی‌ها در انسان محسوب می‌شود اولی تنبلی و دومی زودرنجی است که اگر کسی تنبل شد موفق نمی‌شود کار‌هایی را که باید انجام دهد به سرانجام برساند و اگر زودرنج شود نمی‌تواند تحمل سخن حق را داشته باشد.

موحدی کرمانی افزود: گاهی انسان مواجهه با اعمال و سخن خدا می‌شود که تنبلی مانع آن می‌شود و در این روز‌ها و ماه‌ها که دعا تاثیر زیادی در سرنوشت زندگی ما دارد همین تنبلی‌ها موجب می‌شود تا نتوانیم دعا کنیم و نیاز‌ها و خواسته هایمان را از خدا طلب کنیم.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: خیلی‌ها در این انقلاب بواسطه برخورد امام و مقام معظم رهبری با آن‌ها که به حق هم بوده است، از قطار انقلاب پیاده و جدا شدند و این ناشی از زودرنج بودن آن‌ها بوده است که تحمل حرف حق را نداشتند و راهی غیر از آنچه را که باید می‌رفتند طی کردند. طلحه و زبیر نیز بواسطه همین زودرنجی از امام علی (ع) دور شدند و علیه این امام دست به شمشیر کشیدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.