×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر نقش شعب مستقل در بهبود کارنامه عملکرد بانک

تجارت گردان | تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر نقش شعب مستقل در بهبود کارنامه عملکرد بانک

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، همایش بررسی عملکرد شعب مستقل بانک در هشت ماه ابتدای امسال با حضور ناصر شاهباز عضو هیات مدیره و معاون مالی بانک، حمید مومنی مدیر امور شعب مستقل، حسن سعیدی اصل مدیر امور بازرسی و حسابرسی، مختار محمدی رییس اداره کل حسابداری و بودجه و روسای شعب مستقل بانک در ساختمان شعبه مرکزی برگزار و وضعیت عملکرد هشت ماهه این شعب بر اساس اهداف تعیین شده بانک به ویژه در بخش های گشایش اعتبارات و بروات اسنادی، صدور ضمانتنامه ارزی، وضعیت سپرده ها، قیمت تمام شده پول و… بررسی شد.

شاهباز در این همایش با بیان اینکه امروز نیاز بانک تامین منابع ارزان قیمت است، بر کاهش مطالبات غیر جاری و لزوم تلاش برای افزایش نرخ موثر تسهیلات تاکید کرد.

وی با اشاره به تمرکز شعب بر افزایش درآمدهای غیرمشاع بیان کرد: باید ترکیب پرتفوی منابع بانک به سمت منابع ارزان قیمت هدایت شود و این امر در گرو بازاریابی مناسب و توجه ویژه به نیازهای مشتریان با استفاده از ظرفیت های بانک از جمله خدمات متنوع IT، صدور ضمانت نامه ها و اعتبارات اسنادی و… است که در نتیجه آن شرایط عملکردی بانک به سمت درآمدهای غیرمشاع تغییر می کند.

همچنین حسن سعیدی اصل مدیر امور بازرسی و حسابرسی بانک نیز بر اهمیت رعایت قوانین و مقررات توسط همکاران شعب به ویژه در بخش های اعتباری و لزوم همکاری و تعامل شعب با اداره کل بازرسی و حسابرسی و بازرسان مقیم شعب تاکید کرد و گفت: همکاران شاغل در شعب باید بازرسی را حامی و پشتیبان خود در انجام امور بانک به بهترین نحو ممکن بدانند و در جهت پاسخگویی به موقع به موارد طرح شده توسط حسابرسان سازمان حسابرسی و تعامل با آنها به منظور کاهش بندهای حسابرسی و اتخاذ تدابیر لازم در جهت جلوگیری از تکرار بندهای حسابرسی در سال های آتی تلاش کنند.

مختار محمدی رییس اداره کل حسابداری و بودجه نیز با تاکید بر اینکه ظرفیت خوبی در شعب مستقل وجود دارد، گفت: سهم منابع ارزان قیمت این شعب باید افزایش و ترکیب منابع بهبود یابد.

وی با تاکید بر لزوم بالا بردن سهم خدمات کارمزد محور در سبد خدمات بانک و شعب عنوان کرد: نقش شعب مستقل در بهبود کارنامه عملکرد بانک بسیار قابل توجه است و همکاران در این شعب باید اهتمام بیشتری در ماه های پایان سال داشته باشند.

در پایان این همایش، شعب مستقل فردوسی، میرداماد، سعدی، حج و زیارت و حافظ به جهت عملکرد برتر در هشت ماهه ابتدای امسال به عنوان شعب برتر معرفی شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.