×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تا شش‌ماه آینده هیچ کمبودی در زمینه دارو نخواهیم داشت/باید شیوه‌ی زندگی‌مردم‌را تغییر دهیم

تجارت گردان | تا شش‌ماه آینده هیچ کمبودی در زمینه دارو نخواهیم داشت/باید شیوه‌ی زندگی‌مردم‌را تغییر دهیم

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایلنا، سعید نمکی عصر امروز در آیین افتتاح ساختمان جدید دانشکده پرستاری و مامایی هرمزگان اظهار کرد: همه به اهمیت بخش سلامت و درمان واقفیم و می‌دانیم انتخاب مسئول برای این‌بخش چقدر حساس و سخت است. در هرمزگان نیروهای جهادی زیادی مشغول به خدمت هستند که بارها خدا را به خاطر وجود چنین افرادی سپاس گفته‌ام.

وزیر بهداشت بیان کرد: کاستی‌هایی در کشور وجود دارد و مردم از وجود چنین مشکلاتی گله می‌کنند که حق هم دارند اما باید بدانند که ما تمام تلاش خود را برای کم کردن مشکلات انجام‌ می‌دهیم. ما نمی‌خواهیم شرمسار مردم باشیم،آنچه انجام ‌داده‌ایم و یا انجام خواهیم داد همه از برکت خون شهداست.

وی با بیان اینکه امروز ۶۶ دانشگاه علوم پزشکی مقتدر در کشور داریم، اظهار کرد: در گذشته پزشک حاذق ایرانی به خصوص در استان هرمزگان و استان‌های جنوبی نبود درحالی که امروز می‌بینید که چه پیشرفت‌هایی در این عرصه داشته‌ایم. آنفولانزای سختی که در کشور شیوع پیدا کرد را مهار کردیم و این تجربه‌ای است که انقلاب به ما آموخت.

نمکی با ذکر این نکته که باید شیوه‌ی زندگی‌مردم‌را تغییر دهیم ادامه داد: پرستاران ما باید مولفه‌های اجتماعی آشنا و با افراد حاضر در جامعه پیوند داشته باشد.

وی تصریح کرد: پرستاری در منزل از دیگر خدماتی است که به دنبال رواج آن هستیم چراکه حضور افراد در بخش‌های مختلف بیمارستانی باعث افزایش بیماری‌ها خواهد شد. کاهش آهنگ رشد جمعیت در کشور نگران کننده‌است که باید نسبت به شرایط فرزندآوری و مراقبت از زنان باردار اقدامات ویژه‌ای انجام‌شود.

نمکی ارتقا مراکز ناباروری از دیگر موضوعات در دست اقدام خواند و تشریح کرد: ما نیازمند نیروهای چندوجهی و چند ظرفیتی در بخش سلامت هستیم و باید روی مهارت‌آموزی بیشتر کار کنیم. با قاطعیت می‌گویم‌ حداقل تا شش‌ماه آینده هیچ مشکلی در تامین دارو و تجهیزات اتاق‌عمل و پزشکی نخواهیم داشت.

وزیر بهداشت اضافه کرد: هیچ‌مورد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا تا این لحظه در کشور مشاهده نشده است. در مواردی که مشکوک هم بوده‌ایم مشکل خاصی وجود نداشته‌ افراد و افراد پس از معاینه‌های لازم از بیمارستان مرخص شده‌اند. این ویروس با ویروس آنفلوآنزایی که هفته‌های پیشین در کشور شیوع پیدا کرده بود ماهیتی متفاوت دارد با این حال بهتر است مردم اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.