×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تبدیل ۱۰ درصد اقتصاد کشور به اقتصاد دیجیتال

تجارت گردان | تبدیل ۱۰ درصد اقتصاد کشور به اقتصاد دیجیتال

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از شبکه خبر،محمدجواد آذری جهرمی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از پنج طرح حوزه ICT خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با خلاقیت جوانان خراسان‌جنوبی و راه‌اندازی ۶۰ استار تاپ اتفاقات خوبی در این منطقه رخ داد و تعداد شرکت‌های استار تاپ به ۳۰۰ شرکت رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان‌کرد: در خصوص رونق کسب و کار‌های اینترنتی شورای عالی فضای مجازی سیاست‌گذاری خوبی انجام داد و مسئله مهم در این زمینه توسعه بسیار عالی در فضای اطلاعاتی و مجازی کشور در هفت سال گذشته است و اکنون ۷۰ میلیون کاربر داریم.

آذری جهرمی ادامه‌داد: البته چالش‌های متعددی، چون فیلترینگ و اتفاقات قطع اینترنت در آبان ماه روحیه امید فعالان در حوزه کسب و کار‌های اینترنتی را ضعیف کرد.

وی افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی تا سال ۱۴۰۴ حدود ۱۰ درصد اقتصاد کشور باید تبدیل به اقتصاد دیجیتال شود که در این زمینه جوانان نقش آفرین هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سیاست‌گذاری ما این است که اقتصاد نفتی را تبدیل به اقتصاد دیجیتال کنیم، گفت: اگر جوانان ما امیدوار و پای کار باشند این اتفاق می‌افتد.

آذری جهرمی یادآور شد: در حوزه پرتاب ماهواره زمان مشخص شده و به زودی خبر‌های خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در حوزه دسترسی به خدمات فناوری در رتبه ۳۱ قرار داشت، گفت: طبق تعهد به مردم خراسان جنوبی ۲۹۰ میلیارد تومان پروژه در دو سال اخیر افتتاح و رتبه استان به ۲۴ رسید.

گفتنی است با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پنج طرح ICt در روستای کارجگان شهرستان خوسف بازدید شد.

ارتقا ۱۲ سایت تلفن همراه به تکنولوژی نسل ۳ و ۴ و راه‌اندازی ۳ سایت تلفن همراه، اجرای ۷۹ کیلومتر توسعه شبکه تفسیر نوری و افزایش پوشش تلفن همراه در ۳۸ روستا از جمله این طرح‌ها است.

همچنین توسعه شبکه فیبر منازل و توسعه دسترسی مشترکین ثابت در خراسان‌جنوبی و توسعه ظرفیت انتقال به میزان ۳ Gbps از دیگر این طرح‌ها است.

این پروژه‌ها با اعتباری در حدود ۶۹ میلیارد تومان اجرا شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.