×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تحقق جهش تولید در نخستین ماه سال ۹۹

تجارت گردان | تحقق جهش تولید در نخستین ماه سال ۹۹

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمدرضا شانه ساز در نشست خبری افزود: اکنون در شرایطی قرار گرفتیم که بحران ناشی از کمبود اقلام سلامت محور مورد نیاز همکاران بهداشت و درمان و بیماران و مردم را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و در شرایطی امیدوار کننده هستیم که می توان در آینده نزدیک نه تنها همه نیازهای کشور را پوشش دهیم بلکه در زمینه صادرات هم حرف هایی برای گفتن داشته باشیم .
وی افزود : در زمینه تولید ماسک تا قبل از شیوع بیماری کرونا ظرفیت تولید ما حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار ماسک سه لایه معمولی بود که این میزان امروز به عددی حدود ۳ میلیون در روز رسیده است .
رئیس سازمان غذا و دارو گفت : ماسک n95 یا فیلتردار مخصوص که در بخش های درمانی بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می گیرد تا قبل از کرونا در بهترین شرایط کمتر از ۵ هزار تولید داشتیم اما امروز قادریم حدود ۱۷۰ هزار عدد را در روز تولید کنیم .
آقای شانه ساز افزود : در زمینه تولید الکل و ژل و محلول های ضدعفونی کننده ظرفیت تولید ما بسیار محدود بود و روزانه حدود ۱۸۰ هزار لیتر تولید می کردیم که البته این میزان هم بیش از نیاز کشور بود اما امروز روزانه بیش از ۴۰۰ هزار لیتر الکل می توانیم استحصال کنیم .
وی با بیان اینکه در زمینه محلول و ژل های ضدعفونی کننده هیچ کمبودی در سطح کشور نداریم گفت : بسیاری از صنایع و کارخانه های تولید کننده ژل و محلول ضدعفونی کننده ، این محصولات را ذخیره دارند و به دنبال اخذ مجوز صادرات از ما هستند ولی ما هنوز با این درخواست موافقت نکرده ایم و به دنبال ذخیره بیشتر این اقلام در داخل کشور هستیم .
آقای شانه ساز در خصوص لباسهای ایزوله (گان) که در بخش های بیمارستانی مورد استفاده قرار می گیرند افزود: در شرایط معمول ظرفیت روزانه ما کمتر از دو هزار عدد در روز بود آن هم با پارچه های وارداتی اما بعد از شیوع کرونا اتفاقات خوبی افتاد و ما توانستیم با همکاری وزارت صمت و بسیج اصناف هم افزایی خوبی ایجاد کنیم و امروز قادریم روزانه حدود ۱۰۰ هزار متر پارچه تولید کنیم یعنی پارچه مورد نیاز برای تولید روزانه ۴۰ هزار دست لباس ایزوله .
رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: کیفیت پارچه های داخلی ۵ تا ۶ بار تغییر کرد و امروز کیفیت این پارچه و لباسی که در داخل کشور تولید می شود به مراتب بهتر از نمونه های وارداتی کشورهای صاحب نام این حوزه و با قیمتی یک پنجم ارزان تر است .
آقای شانه ساز با اشاره به جلسات مستمر سازمان غذا و دارو با همکاران وزارت صمت ، سازمان حمایت ، تعزیرات حکومتی ، قوه قضائیه و صدا و سیما گفت : در زمینه صادرات و در زمینه تولید مراحل صدور مجوزها و صدور کنترل و فرآیندهایی که چند ماه طول می کشید کمتر از ۲۴ ساعت مجوزها را صادر کردیم به این صورت که به معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور تفویض اختیار کردیم که خودشان راسا اجازه داشته باشند مجوز به واحدهای تولیدی بدهند.
وی افزود : امروز قرارداد تولید و دوخت ۶۰۰ هزار دست لباس را بسته ایم و امیدواریم که این عدد به سه میلیون لباس برسد تا این میزان ذخیره سازی در کشور داشته باشیم .
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ما توانستیم در سال ۹۹ جهش تولید را به منصه ظهور برسانیم گفت : در حالیکه بسیاری از کشورها سرگرم تحریم ما بودند و خیال می کردند که می توانند برای ما مشکل ایجاد کنند امروز شاهد این هستند که ما با تکیه بر مردم و تولید کنندگان داخلی توانسته ایم این نیازها را برطرف کنیم .
آقای شانه ساز در خصوص تولید داروی درمان کرونا نیز گفت : هنوز دارویی را در دنیا نداریم که برای درمان قطعی مورد استفاده قرار گرفته باشد ولی همه گزینه های دارویی مطرح در جهان ، در کشور ما تولید می شود و ما از این بابت نگرانی نداریم .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.