×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تحقق سه محور اصلی توسعه حمل و نقل ریلی/ ۱۰۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید تا سال ۱۴۰۰ احداث می‌شود

تجارت گردان | تحقق سه محور اصلی توسعه حمل و نقل ریلی/ ۱۰۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید تا سال ۱۴۰۰ احداث می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در مراسم بهره برداری از ۵۶ پروژه حمل و نقل ریلی در ایام الله دهه فجر اظهار داشت: توسعه و پیشرفت شامل نمادهایی می‌شود که مراسمات افتتاحیه و بهره برداری پروژه ها یکی از همین نمادهاست و نشان دهنده یک جریان زنده است.

وی افزود: مهم این است که هدفمند و با برنامه مدون افزایش سهم ریل در حمل و نقل کشور را بدست آوریم.

وزیر راه و شهرسازی به تشریح سه محور اصلی توسعه حمل و نقل ریلی در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: اولین محور کیفیت بخشی به ناوگان بار و مسافر بود که در سال جاری شاهد یک اقدام متفاوت نسبت به سال گذشته بودیم.

اسلامی افزود: دومین محور توسعه زیرساخت‌های ریلی بود که دولت متعهد به اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی شد و حالا پس از تحقق آن بنا دارد ۳ پروژه دیگر به طول ۱۰۰۰ کیلومتر را تا ۱۴۰۰ به شبکه اضافه کند.

وی در خصوص محور سوم توسعه حمل و نقل ریلی نیز بیان داست: احداث خطوط دوم و بهسازی خطوط موجود نیز در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم فعالیت‌های لجستیکی را از این طریق تقویت کرده و برنامه جامع لجستیک کشور را به پیش ببریم. 

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: پروژه ای که ۴۵ سال قبل مد نظر قرار داشت، امروز با رویکرد متفاوت و دیدگاه لجستیکی انجام شده است. 

اسلامی یادآور شد: در راه آهن اینچه برورن نیز طی یکسال گذشته اقداماتی با هدف رفع موانع شکل گرفت که بیانگر برداشته شدن گام های عملیاتی در این پروژه است. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.