×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
تحقق ۹۸ درصدی برنامه های تولید در فولاد سنگان

محمد گلی پور مدیر کارخانه کنسانتره شرکت فولاد سنگان گفت: عملکرد شرکت فولاد سنگان در سال ۱۴۰۳ شامل رکورد تولید روزانه ۱۹ هزار و ۲۰ تن و رکورد تولید ماهانه ۴۵۰ هزار تن در اردیبهشت ماه بوده است .این در حالیست که ظرفیت تولید ماهانه کارخانه ۴۱۵ هزار تن است .

به گفته گلی پور برنامه سال جاری دستیابی به تولید ۵ میلیون تن کنسانتره است که طی ۳ ماهه ابتدایی سال با تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کنسانتره حدود  98 درصد این برنامه محقق شده است. 

مدیر کارخانه کنسانتره شرکت فولاد سنگان در ادامه گفت: هم اکنون یکی از چالش های این شرکت تامین خوراک ورودی است   که با برنامه ریزی و مذاکراتی که  با تامین کنندگان خارج از مجموعه سنگ آهن سنگان صورت گرفته تولید ۵ میلیون تن کنسانتره در دسترس است.

وی از دیگر چالش های موجود به چالش انرژی در مصرف برق ، گاز و آب اشاره کرد  که با مذاکرات  صورت گرفته با وزارت نیرو در تیر ماه محدودیت مصرف برق وجود نداشت و با برنامه‌ریزی صورت گرفته و خرید تضمینی برق توسط شرکت از بخش خصوصی توانستیم توقفات ناشی از قطع برق را تا حد زیادی کاهش دهیم که تأثیر مثبتی بر روند تولید در شرکت داشته است.

گلی پور تاکید کرد: به دلیل شرایط تحریم چالش تامین قطعات همچنان وجود دارد که در این راستا از قطعات داخلی سازی شده استفاده می شود . البته مشکل اصلی آن است که گاها کیفیت قطعات تولید داخل باعث افزایش تعویض قطعات شده که توقفات تولید را افزایش می دهد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس فرایند کارخانه توقفات برنامه ریزی شده هر ۴ ماه یکبار وجود دارد که  در توقف اول فروردین ماه به مدت ۷ روز شاهد انجام تعمیرات بودیم و توقف بعدی که طبق برنامه ریزی قرار است  در مرداد ماه  به مدت ۱۰ روز انجام شود  بتوان خط را احیا کرد.

مدیرکارخانه کنسانتره سازی فولاد سنگان اظهار امیدواری کرد، با تأمین به موقع سنگ آهن است با کیفیت مورد نیاز بتوانیم بهره وری خوبی داشته تا برنامه تولید ۵ میلیون تن کنسانتره محقق شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.