×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تحول دیجیتال بدون اعتماد امکان‌پذیر نیست

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی کنفرانس، در دومین پنل تخصصی این کنفرانس که با عنوان تبیین راهکاردهای چابک‌سازی نظام بانک و بیمه در مواجهه با تحول دیجیتال برگزار شد، شاهین نوروزی، عضو هیئت مدیره انجمن افتا گفت: در حوزه امنیت دیجیتال تغییر نگاه اتفاق نیفتاده و یک دهه از دنیا عقب هستیم. در حوزه امنیت هزاران مقاله و محصول داریم و در سازمان‌های زیادی از محصولات داخلی و خارجی استفاده می‌شود اما باز در بخش خصوصی و دولتی اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد.
وی ادامه داد: بسیاری از جاها خدماتی ارائه می‌کنیم که امنیت شبکه ندارد. حوزه امنیت یک هدف کلی دارد و آن اعتماد است و مخاطب باید به یک سامانه اعتماد کند. تحول دیجیتال بدون اعتماد دیجیتال امکان‌پذیر نیست و هر سیستمی که بالا می‌آید باید به فکر امنیت آن باشیم. ممکن است یک سیستم امن باشد ولی قابل اعتماد نباشد و بلعکس.
نوروزی اظهار کرد: ناامن‌ترین شبکه دنیا، اینترنت است اما ما روی آن سرویس‌های مختلف ارائه می‌کنیم و آن را امن و قابل اعتماد کردیم. حکمرانی بدون اعتماد امکان‌پذیر نیست و این دو بهم گره خورده‌اند. با توجه به اعتماد دیجیتال، حکمرانان جدید مثل شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده است. اگر حرف از حکمرانی دیجیتال می‌زنیم و نتوانیم اعتماد دیجیتال ایجاد کنیم، بدون شک حکمرانی دیجیتال بدست نیاورده و حکمرانی فعلی را نیز از دست می‌دهیم.

در ادامه رضا سمیع‌زاده، استاد دانشگاه الزهرا، مدیرعامل هلدینگ فاخر و عضو کمیته علمی کنفرانس بیان کرد: در تحول دیجیتال و عصر دیجیتال، سیستم فشاری به سیستم کششی تبدیل می‌شود. اتفاقی که در تحول دیجیتال می‌افتد این است که افراد از همه پلتفرم‌ها استفاده کنند. مفهوم تحول دیجیتال بین پلتفرمی است و در این میان ما درباره قراردادهای هوشمند کاری نکردیم.

سپس هادی سپانلو معاون برنامه‌ریزی و تحول بانک ملت اظهار کرد. باید تعریف تحول دیجیتال را روشن کنیم و به فکر چابکسازی باشیم. در جامعه، قوانین مانع داشتیم و رفع این قوانین از جمله اقدامات چابک‌سازی است. ما کسب و کار هستیم و باید سرویس خوب بدهیم.
وی افزود: تحول دیجیتال یعنی بدانیم از کدام عنصر چه وقتی استفاده کنیم. فین‌‌تیک‌ها موتور محرک خوبی برای بانک‌ها هستند و قوانین، خلاقیت این بخش را خیلی شکوفا نمی‌کند.

در ادامه محمدمهدی تقی‌پور مدیرعامل به‌پرداخت بانک ملت گفت:چابکسازی بانک، بیمه و بورس در مواجهه با تحول دیجیتال را باید ارزیابی کنیم. در این نگاه حرکت باید از پایین سازمان‌ها اتفاق بیفتد. بحث هوش مصنوعی در چابک‌سازی فرآیند دیجیتال کمک می‌کند.

همچنین عباس راد معاون مدیرعامل بیمه البرز بیان کرد: صنعت بیمه ارزش چند میلیارد دلاری در دنیا دارد و در توسعه اقتصادی کشورها موثر است. این صنعت از رویکرد وظیفه محوری، فرایند محور شده است. برای بهبود فرایندها چالش‌هایی را با مشتریان داریم و آنها دوست دارند خسارت بیمه را به صورت حداکثری دریافت کنند.
وی با اشاره به فرایندهای سازمانی یادآور شد: باید مدل فرایند را کشف و نظارت و کنترل داشته باشیم‌.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.